Písmo Polite Type bojuje proti šikaně. Rozmazává urážky a mění škodlivá slova

14. 9. 2020 | Petr Michl
Celá třetina malých dětí uvádí, že byly šikanovány online. Trochu slušnosti by nám ani na webu neuškodilo. Pomoci k tomu má font Polite Type, který mění urážky na slušnější slova.

Internet nepřipomíná v posledních letech prostor pro propojování lidí a střetávání různých názorů, ale spíše místo, kde se zabarikádují názorové skupiny a navzájem na sebe poštěkávají. Jejich vzájemné půtky jsou vedené spíše slovy než činy. Přiznejme si nicméně, že to jsou často slova nevhodná, vulgární, zraňující či odporná. Se snahou napravit tento stav vzniklo písmo nazvané Polite Type.

Stojí za ním finská technologická společnost TietoEVRY. Ta vyvinula ve spolupráci s reklamní agenturou TBWA \ Helsinki písmo a zároveň nástroj, který dokáže upravovat a nabízet změny k tomu, co s ním napíšeme. V anglickém jazyce umí rozpoznat na 2 tisíce urážek či projevů nenávisti a nahradit je něčím jiným. Například výraz „I hate you" (v překladu „nenávidím tě) automaticky změní na „I disagree with you" („nesouhlasím s tebou“). Náboženské nebo rasové urážky jsou změněny na správná označení náboženství či rasy. Vulgarity jako například „dumb“ či „idiot“ jsou rovnou rozmazány.

„Naším cílem je podporovat rovnost a inkluzi," říká Kia Haring, globální ředitelka pro komunikaci a udržitelnost pro tietoEVRY.  Chceme, aby násilníci přehodnotili slova, která používají, a skutečný význam za nimi… Polite Type podporuje naši vizi vytváření bezpečného a spravedlivého prostředí s pomocí digitálních řešení.“

Kyberšikana se rozrostla do varovných rozměrů. Podle nedávné zprávy Organizace spojených národů třetina malých dětí uvádí, že byly šikanovány online. Výsledkem je, že více než 35 % obětí uvádí, že trpí úzkostí, a pětina má kvůli těmto obavám potíže se spánkem.

Každá iniciativa s potenciálem vylepšit stávající situaci je tak více než vítaná. Font je ke stažení zdarma a lze jej pro snadné použití nainstalovat na jakýkoli počítač. Je také k dispozici ve formě otevřeného zdroje pro kohokoli k úpravám a vylepšování.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: