Produkty v Instagram Shops půjde dodatečně propagovat
Na začátku tohoto měsíce Instagram testoval možnost sponzorovaných produktů v Shops s americkými inzerenty, jako jsou Away, Donny Davy, Boo Oh nebo Fenty Beauty. Testování bylo podle Instagramu úspěšné, a tak reklamu zavádí globálně. Dostupná bude ve všech zemích, kde je karta Shop dostupná, tedy i v České republice.
„Po úspěšném testu spouštíme celosvětově reklamy na kartě Instagram Shop, abychom lidem usnadnili objevování a nakupování u značek. Tyto reklamy se budou zobrazovat jako dlaždice na domovské stránce karty Shop," vysvětlil Instagram.
Potenciál pro objevování a propagaci produktů podtrhuje i fakt, že 80 % uživatelů Instagramu sleduje minimálně jednu značku. Přímé propojení s nakupováním je v tomto ohledu logickým krokem Instagramu.
Značky s výpisy produktů v aplikaci budou moci propagovat v kartě Shops, přičemž placené příspěvky budou označeny symbolem „Sponsored". Kliknutím na reklamu se dostanete na stránku s podrobnostmi o produktu, kde se můžete o položce dozvědět více, zobrazit si další snímky a procházet jiné produkty značky. Produkt si můžete také uložit do svého seznamu přání nebo ho sdílet s přáteli. Reklamu můžete také skrýt nebo nahlásit.
Tento nový doplněk je součástí velkého posunu Instagramu v oblasti elektronického obchodování. Zahrnuje pomalé učení uživatelů nakupovat zboží z obrázků v aplikaci. Klíčovým prvkem v tomto směru je karta Obchod, která byla představena v červenci loňského roku. Vzhledem k tomu, že v současné době stále více lidí nakupuje online, postupné navádění uživatelů na nákupní možnosti platformy povede k větší nákupní aktivitě.
A s tím, jak Instagram zjišťuje stále více informací o nákupních preferencích jednotlivých uživatelů a o produktech, které se jim líbí, je pravděpodobné, že karta Obchod bude pro značky stále hodnotnější. Přinejmenším to může stát za experiment pro ty, kteří chtějí využít miliardové publikum Instagramu.
Zdroje: Social Media Today, Tech Crunch, Instagram