Reklamní strategie Apple - product placement a mediální buzz vytvořený ostatními

7. 8. 2012 | Bednářová Daniela
Apple nepotřebuje dělat svým produktům reklamu, v podstatě se propagují samy.
„Můžete mít ty nejlepší taktiky na světě a peníze. Když budete mít špatně strategii, neuspějete.“ 1
  • Jak zlepšit efektivitu prodeje?
  • Jak komunikovat se zákazníky?
  • Jak vycházet vstříc klientům?
  • Jak zpracovat funkční strategii?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: Mark Ritson

Apple by s trochou nadsázky na reklamu nemusel vynakládat vůbec žádné peníze. Jakto? Zájem o tuto společnost je totiž v médiích a ve společnosti takový, že o veškerou reklamu a mediální buzz se postarají různé zprávy, recenze a třeba blogové příspěvky. Tedy alespoň v období, kdy na trh uvádí nějaký nový produkt.

Marketingový ředitel Applu Phil Schiler prozradil reklamní strategii, jejíž základ tvoří dvě složky:

  • média tvořící buzz o produktech prostřednictvím pozitivních recenzí
  • product placement v televizních pořadech a filmech

Podle Schilera příběhy z různých zdrojů zvládnou lépe přimět lidi o produktu mluvit, než by to uměla reklama. Když byl v roce 2007 na trh uváděn nový iPhone, neměla společnost vůbec žádnou potřebu nějak jej propagovat. Udělali to za ni ostatní.

Product placement a výrobky Apple v rukou celebrit také nesou své ovoce. Ve filmu Mission Impossible je Apple produkt v záběru celekm 8 minut filmu. Carrie Bradshaw ze Sexu ve městě pracuje také na počítači s jablíčkem a kouzlu Applu podlehla i Líza Simpsonová.
Zajímavostí je, že za product placement v televizních pořadech a ve filmech Apple neplatí. A to díky nabídce toho, že poskytne filmařům kdykoliv jakékoliv množství iPadů, iPhonů, Maců a jiných Apple zařízení.

 

Když už ale Apple nějakou reklamu vytvoří, mluví se o tom. Některé spoty se staly legendárními a dokonce inspirují spoty jiných společností. Například Mac vs PC s Justinem Longem inspiroval spoty Air Bank. Ta také použila koncept mladíka reprezentujícího inovátorství a přátelský postoj k uživatelům v porovnání s obtloustlým strejdou v obleku, který zastává staré a už ne tak dobře fungující pořádky.

 

Ale ne vždy, když se Apple pustí do reklamy, to dopadne takto dobře. Poslední série reklam, ve které hraje hlavní roli Apple génius, rozhodně nepatří do kategorie top. Génius má v řadě reklam ukázat běžným uživatelům, jak snadné je zacházení s produkty Apple. Ale místo toho to vypadá, že zařízení bez pomoci nezvládnete. Nechat propagaci na ostatních by v tomto případě asi posloužilo lépe.

Zdroje: www.businessinsider.com, www.dailytech.com

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: