Série vtipných videí oslavuje 25 let bannerové reklamy

30. 10. 2019 | Milada Zemanová
Napadlo vás, jak by bannerová reklama vypadala, kdyby byla člověkem? Série povedených videí mimo jiné připomíná, jak se cítí reklama odmítnutá ad-blockem a na co si dát pozor u retargetingu.

Bannerová reklama spatřila světlo světa před 25 lety, konkrétně se traduje, že úplně první banner pocházel od americké telco společnosti AT&T. Její banner se nacházel na webové stránce časopisu Wired a hlásal: „Už jste sem někdy klikli myší? Však kliknete.”

I přes negativní konotace, které jsou spojené s bannerovou reklamou, agentura RPA (Rubin Postaer and Associates) z Los Angeles věří, že může být tento typ inzerce úspěšný. Pokud se s ní pracuje správným způsobem. A aby to dokázala, připravila sérii humorných videí, ve kterých mapuje vývoj bannerů a jejich umístění. Ať už se jedná o pop-upy, remarketing či vztah reklamy a adblocku. Jednotlivá videa najdete níže.

První banner měl CTR závratných 44 %. Jen něco otravného a blýskavého dnes rozhodně tak nezaujme.

Jen proto, že existují pop-up reklamy, tak je nemusíme používat. A na to by se měli dle RPA zaměřit v prvé řadě inzerenti a pamatovat, že reklamy musí být pro uživatele relevantní.

A jak vypadá vztah mezi reklamou a adblockem? Celosvětově téměř 50 % internetových uživatelů využívá adblock, protože je reklamy obtěžují, vyskakují na ně příliš často nebo nejsou relevantní. Reklamy by měly inspirovat a zaujmout a ne přimět lidi k aktivování adblocku.

Retargeting je také úskalím online světa. Inzerenti, kteří jej využívají, by měli svým potenciálním zákazníkům pomoci v rozhodování, ne je svými reklamami obtěžovat.

Bannery dnes, stejně jako před 25 lety, mohou být pro inzerenty i uživatele prospěšné. Pokud ovšem budou dávat člověka na první místo. Což konkrétně u banneru znamená, že:

● Reklama by měla zaujmout každého uživatele na základě jeho jedinečných nákupních zvyklostí.

● Respektovat kontext, ve kterém se reklama zobrazí.

● Optimalizovat četnost zobrazení, aby se lidé necítili zahlceni.

● Rozdělit dlouhé sdělení do více krátkých a přehledných bodů.

Lior Ben-Aharon, kreativní ředitel v RPA, pro Muse připomněl, že bannerové reklamy nejsou zrovna oblíbené. A to jak u uživatelů, tak u inzerentů. Nicméně uplynulých 25 let potvrdilo, že mají v online prostoru své místo. Agentura RPA proto věří, že bannery čeká zářná budoucnost.

V dnešní době programatické a velmi úzce cílené reklamy lze vymyslet skvělou inzerci a následně s ní oslovit relevantní osoby. Reklamy dnes umožňují oslovit zákazníky ve správný čas jejich nákupní cesty.

Agentura RPA ovšem připomněla, že stále existuje prostor pro zlepšování bannerů. Inzerenti musí mít hlavně na paměti, že existuje tenká hranice mezi obtěžováním a užitečností. Reklamy je proto potřeba optimalizovat, aby byly pro lidi užitečné a efektivní.

Zdroje: Muse by Clio, RPA

Štítky dokumentu: Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: