Štědrostí na vrchol. MrBeast má na YouTube kanál s největším počtem sledujících

7. 6. 2024 | Petr Michl
Rozdává ve videích až desítky milionů korun, renovuje sirotčince a hloubí studny nebo zaplatí operaci 1000 lidí, aby znovu mohli vidět. Přitom mají jeho videa až miliardu zhlédnutí měsíčně a vydělá si až 700 milionů dolarů ročně. YouTube dostal velký dárek. Jeho nový král není ani tak MrBeast jako Mr. Správňák.


Zdroj: MrBeast / Youtube

Celých 5 let byl nejpopulárnějším kanálem na Youtube T-Series, indické hudební vydavatelství, které vydává především klipy hudebníků ze své stáje. Nyní je opět rekord v rukách jednotlivce, s 266+ miliony sledovateli (v době vydání jich je už 273, pozn. red.) se na vrchol dostal opět jednotlivec, MrBeast, vlastním jménem Jimmy Donaldson.

Jak sám uvedl v příspěvku na X, je rád, že pomstil posledního rekordmana z řad jednotlivců, švédského streamera s přezdívkou PewDiePie. Jeho tvorba byla dříve založená na entuziastickém komentování hrání her, tvorba MrBeast(a) je produkčně řádově ambicióznější. Odehrávají se často v atraktivních lokacích po celém světě a peníze nejsou jen vidět v počtu kamer nebo příletech vrtulníkem na scénu. MrBeast je reálně rozdává, zejména jako jako prize money soutěžícím v řadě různých výzev. Například u jeho varianty na korejský seriálový hit Squid Game rozdal soutěžícím 456 tisíc dolarů.

Toto video dosáhlo dosud na 617 milionů zhlédnutí a není ničím výjimečným, že nad 100 milionů se dostane poslední roky většina jeho videí do pár dnů. Jeho videa jsou především zábavou, u které jsou click-baitové titulky podepřené reálnou akcí. Měsíce v divočině nebo 52 hodin v rakvi? Aktérům jeho videí věříte, že si tím prošli. MrBeast tvrdí, že dá výherci Lamborghini? Bezpochyby ho dostane.

 

Zároveň nejde o tvorbu nadšence s GoPro kamerou. MrBeast je sice kanál jednotlivce. Ve skutečnosti je to spíše značka mediálního domu, kterému šéfuje Donaldson. Navenek je ovšem on tím nadšeným tvůrcem a hybatelem všeho. Navíc se stále se chová jako ukázkový youtuber, který se svými fanoušky baví v komentářích a zapojuje je do své tvorby. Jeho online komunita s ním tak cítí skutečné propojení.  

MrBeast to umí i s věčně se měnícími algoritmy. Svá videa nikdy nepropaguje na dalších sociálních sítích s linkem přímo na ně (což u linků vedoucích mimo platformu obecně snižuje dosah). Uvedení jeho nového materiálu je takovou událostí, že si ho pak lidé aktivně vyhledají, což jen zvyšuje na YouTube jeho dosah a doporučování samotnou platformou.  

Připomíná to v něčem uvedení filmu s hvězdným obsazením na Netflix. Popravdě si to uvědomuje i Netflix natolik, že klidně dá Lamborghini (ano, opět) z filmu Vražda v Paříži s Adamem Sandlerem a Jeniffer Aniston, aby ho MrBeast použil jako odměnu ve hře natočené jako „game show video“, a tím upozornil na to, že vůbec nějaký film vzniknul.

 

@mrbeast Guess who the impostor is Go watch Adam Sandler and Jennifer Aniston in Murder Mystery 2 only on @netflix original sound - MrBeast

 

Rozdávání peněz pro dobro a na efekt

Ještě větším lákadlem než autenticita je nicméně rozdávání velkých finančních částek. Na odměny skutečně nákladných videích, jako je zmíněná nápodoba Squid Game, údajně MrBeast prodělal miliony dolarů, je to ale „brand statement“ přinášející nové sledující a views umožňující pak lépe monetizovat jeho merch a zejména pak vlastní značku čokolády Feastables, které loni prodal za 100 milionů dolarů. Jeho celkové roční příjmy pak prý přesahují 700 milionů dolarů. V rozhovoru, z kterého můžete vidět úsek níže, prozradil, že 1 miliarda přehraných videí měsíčně mu přinese zhruba 5 miliard dolarů (ročně tedy 60 milionů) a prodej čokolád dokonce cílí na částky v řádech nižších stovek milionů dolarů.

 

Mimo odměn v řádu desítek až stovek tisíc dolarů u videí s velkým spektakulárním potenciálem má navíc i vlastní charitu Beast Philantropy, která se věnuje vyloženě bohulibým projektům, jako je rozvoj sirotčince v Africe, stavba školy, elektrifikace vesnice nebo dodávání školních pomůcek do nejchudších škol v Americe. Nejedná se o levné projekty a MrBeast navíc dokáže aktivizovat i dary od svých sledujících. Pro ukrajinské uprchlíky například sehnal pomoc v údajné výši 3 milionů dolarů.   

 

Co může působit víc přitažlivě než, když umožníte slepým, aby znovu viděli? MrBeast jako novodobý Ježíš natočil něco takového, když zaplatil operaci šedého zákalu pro 1000 lidí z Hondurasu, Indonésie a Mexika.

 

Jeho kritici nazývají jeho způsob dobrodiní filantropií pro kliky. Hodni daru jsou ti, u nichž půjde dobře nafilmovat reakce při jeho obdržení. Ti, co poslouží jako zábavný materiál. Mají bezpochyby pravdu. Na druhou stranu jsou třeba ve srovnání s českým virálním králem Kazmou jeho dobročinná videa o samotném problému, který řeší, od začátku do konce. Není to jen dobročinný twist na konci pro zacpání úst kritikům. Králem YouTube není ani tak Pan Bestie, ale spíše Pan Správňák. A samotnou video platformu to musí neskonale těšit. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: