Studie: Co dělají nejúspěšnější digitální agentury jinak?

6. 9. 2017 | Duncan Hendy
Za rozdíly mezi podprůměrnými a nadprůměrnými digitálními agenturami nestojí žádná kouzla. Co za ně tedy může? Podívejte se na výsledky rozsáhlého průzkumu Kentico.

Úspěšní chceme být všichni a většina z nás pro to dělá maximum. Proč se ale některé agentury vezou na nekonečné vlně úspěchu a s lehkostí se drží na špici, zatímco jiné tvrdě bojují o každou zakázku? Co je od sebe odlišuje? Na tyto otázku se zaměřilo v mezinárodním průzkumu Kentico, pro které ho uspořádala agentura MillwardBrown.  V jeho rámci vyzpovídala 300 vedoucích a seniorních pracovníků digitálních agentur na třech kontinentech, včetně Evropy a Česka. Průzkum ukázal, že za rozdíly mezi podprůměrnými a nadprůměrnými digitálními agenturami nestojí žádná kouzla. Co za ně tedy může?

Faktor úspěchu číslo 1: Skvělí zaměstnanci

Celých 90 % nadprůměrně úspěšných agentur oproti 66 % těch podprůměrných se podle průzkumu chystalo nabírat nové zaměstnance. Je tedy vidět, že rozšiřování týmu a hledání vhodných odborníků je pro úspěch agentury klíčové. 


Plány  agentur do budoucna. Zdroj: Kentico

Není to však pouze o kvantitě, chytří manažeři se soustředí také na kvalitu svého týmu – tedy na schopnosti a charakter každého zaměstnance a zároveň na jeho osobní rozvoj. Pokud máte v týmu zaměstnance, kteří se cítí být vážení a zároveň s vámi sdílí vaši vizi, máte na půl vyhráno. Jsou soustředění, ochotní se vzdělávat a zajímají se o svůj obor, nové technologie a nástroje. Nejenže se budou do práce těšit, ale svůj optimismus budou šířit dál, takže k vám jako maják přitáhnou další lidi podobných kvalit. Šířením dobrého jména vám pomůžou budovat značku vaší agentury nejen u potenciálních zaměstnanců, ale i u potenciálních klientů.

Faktor úspěchu číslo 2: Chytří klienti

Ať už to byly více či méně úspěšné agentury, většina (78 procent) se jich shodla na jednom: Jejich klienti sice chtějí využívat digitální marketing, ale ještě pořád mu moc nerozumí. Ty úspěšnější agentury chápou, že je důležité situaci změnit a klienta v této oblasti vzdělávat.

Díky vzdělávání klientů si budete jistí, že obě strany chápou společný cíl a jakým způsobem k němu budete směřovat. Dokážete předejít nedorozuměním a hlavně nenaplněným očekáváním klienta. Průzkum ukázal, že nadprůměrné digitální agentury považují klientovu schopnost porozumět svým vlastním potřebám za klíčovou záležitost pro úspěch jakéhokoli projektu.

Pokud dokážete lépe pochopit potřeby klienta, můžete mu také snadněji doporučit vhodná technologická řešení. Vzdělaný klient si lépe uvědomuje hodnotu, kterou mu tyto technologie přinesou, a chápe, proč jsou pro úspěch projektu potřebná.

Faktor č. 3: Moderní nástroje a technologie

Špičkové agentury podle průzkumu svým klientům mnohem častěji doporučují využívání pokročilých nástrojů pro digitální marketing. Zároveň si uvědomují, že jednotlivá technologická řešení musí pro své klienty volit uvážlivě, s ohledem na jejich cíle a potřeby.

Z toho logicky vyplývá, že s nimi mají vlastní zkušenost a sami si díky nim usnadňují práci.   Nejedou v zajetých kolejích, ale sledují trendy a snaží se využít technologie, které jim pomohou automatizovat procesy a optimalizovat marketingové aktivity své i svých klientů.

Mezi nejčastěji doporučované a využívané technologie podle průzkumu patří CMS (Content Management System), analytické nástroje a nástroje pro e-mailing a pro marketing na sociálních sítích. S tím, jak se stávají cenově více a více dostupnější, si je mohou dovolit i menší klienti.


Nejčastěji doporučované a využívané technologie. Zdroj: Kentico

Agentury klientům doporučují spíše komplexnější, all-in-one řešení, než využívání několika různých nástrojů. Je to logické, protože jde často o levnější variantu, a zároveň není implementace tolik bolestná jako v případě zavádění více rozdílných technologií naráz.

Vyplatí se být na špici?

Průzkum ukázal, že způsob, jakým agentury oceňují svou práci, se příliš neliší. 55 % nadprůměrně úspěšných agentur alespoň někdy používá hodinovou sazbu, u podprůměrných je to 41 %. Častější je nastavení odměny za projekt jako celek. Pro kalkulaci zakázek tento způsob využívá 76 % nadprůměrných a 74 % podprůměrných agentur. Pokud se agentury neliší ve způsobu, o to větší je rozdíl mezi účtovanými částkami.


Procentní podíl agentur, které si účtují bázi hodinově či projektově. Zdroj: Kentico

V projektových sazbách je patrný nejvíce mezinárodní charakter průzkumu. Zatímco podprůměrně úspěšná agentura si obvykle za projekt účtuje 65 tisíc dolarů, nadprůměrná 135 tisíc dolarů. Rozdíl je patrný také v hodinové sazbě, která je u podprůměrných agentur ve výši 105 dolarů, zatímco u těch nadprůměrných 225 dolarů. Je ovšem těžké btát tato číslo jako měřítko pro české prostředí, kde průměrná cena projektu byla dle zpovídaných agentur 29 tisíc dolarů. A i to naznačuje, že se jednalo o agentury z řad těch větších.



Průměrná cena za projekt dle agentur v jednotlivých zemích. Zdroj: Kentico

Z tohoto pohledu je jasné, proč se vyplatí být mezi lídry a ne na chvostu digitálního marketingu. Pokud by vás zajímala další čísla ze studie, můžete si ho stáhnout zde

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.