Studie: Kolik hashtagů na Instagramu používat a kam s nimi?

12. 9. 2019 | Barbora Vičarová
Kam se na Instagramu vyplatí dávat hashtagy – patří přímo do popisku fotky, nebo je lepší je schovat do prvního komentáře? A ovlivňuje jejich četnost dosah postu? Na tyto zásadní otázku přináší odpověď studie téměř 650 tisíc příspěvků od týmu Socialinsiders, pojďme se na ni podívat.

Ohledně hashtagů se mezi marketéry vede rozpor – patří přímo do popisku fotky, kde ale mohou působit neesteticky a zahlcovat sdělení zákazníkovi, nebo je lepší je skrýt do prvního komentáře pod fotkou, což by ale mohlo ublížit dosahu? Tým ze Socialinsiders společně s postovacím nástrojem Quuu se rozhodli na tuto otázku odpovědět a své poznatky shrnují ve studii, kterou vám dnes přinášíme.

Na rozpor ohledně hashtagů se názory různí – někteří odborníci tvrdí, že jejich umístění vůbec nehraje roli, případně jde pouze o estetiku sdělení. Jiní naopak tvrdí, že četnost hashtagů a jejich umístění může ovlivňovat to, jak si příspěvek povede u uživatelů, nebo že velký počet hashtagů může algoritmus Instagramu zařadit do spamů, čímž ho výrazně diskvalifikuje. Studie Socialinsiders analyzovala téměř 650 tisíc příspěvků od 6 700 různých účtů a přišla na následující.

Kam s hashtagy

Prvním poznatkem, který studie je přináší je fakt, že většina zkoumaných značek vkládá hashtagy přímo do popisku fotografie – konkrétně 93,8 % hashtagů bylo uvedeno v popisku. Do prvního komentáře jich bylo skryto pouhých 6,2 %.



Dosahy příspěvků umístěných v popisku fotky jsou také většinou vyšší, jak můžete vidět na grafu níže. Rozdíly v dosahu sice nejsou nijak markantní, ale například v kategorii profilů s 10 až 50 tisíc followerů jsou rozdíly už poměrně znatelné. Naopak u profilů s počtem sledujících nad 100 tisíc lze pozorovat větší dosahy, pokud hashtagy uvádí až v prvním komentáři pod fotkou. 



Kolik je optimální počet

Značky, které hashtagy skrývají do komentáře, jich pak podle studie používají mnohem méně – většinou pouze 2. Naopak v popisku fotografie jich je většinou kolem 7, často jejich počet ale vyšplhá až ke 30. Zajímavá je ovšem značná propast mezi těmito počty, jak lze vidět z grafu níže.


Tato propast může vycházet například z toho, že v dřívějších studiích bylo uváděno jako optimální počet hashtagů mezi 9–11 hashtagy na jeden příspěvek. Maximální počet, který Instagram dovoluje, je pak 30. Některé profily se tedy mohou naopak snažit využít svůj prostor, co nejvíce to jde. 

Jaký je závěr?

Studie ukazuje, že na počtu hashtagů a jejich umístění určitě záleží. Je ovšem důležité zohlednit kromě toho také velikost stránky a její celkovou strategii, navíc se algoritmy na Instagramu neustále proměňují a nelze tedy jednoznačně doporučit pouze jednu strategii. Jak pro studii uvedl social media coach Alex Khan:

„Je to celé o A/B testování. Podle mých zkušeností není rozdíl, pokud používáte hashtag v komentářích, nebo v popisku. Instagram navíc mění čas od času svůj algoritmus, a tak je nejdůležitější otestovat, co pro vás funguje nejlépe.”

Celý report si můžete po uvedení vašeho e-mailu stáhnout zde.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: