Studie: Špatná online reputace stojí firmy v průměru více než milion a půl korun ročně

8. 7. 2014 | Irena Šovčíková
Negativní komentáře, rozzlobené příspěvky na sociálních sítích nebo negativní článek na blogu. To vše může firmě uškodit. A to nejen její reputaci, ale hlavně finančně.

Negativní komentáře, rozzlobené příspěvky na sociálních sítích nebo naštvaný článek na blogu zákazníka. To vše může firmě uškodit. A to nejen její reputaci, ale hlavně finančně. Negativní obsah totiž podle studie společnosti Igniyte britské firmy stojí zhruba 1 600 000 Kč za rok.

Společnost Igniyte se rozhodla prozkoumat, jak vnímají britské firmy negativní obsah, jaké s ním mají zkušenotsti a zda se dá převést na peníze. Ve studii The Reputation Report proto oslovili 500 majitelů firem a položili jim několik otázek. Pro tři čtvrtiny je totiž negativní obsah na internetu momentálně jednou z jejich hlavních starostí. Není se ale čemu divit, podle studie ztrácí firmy v průměru až 1, 6 milionu korun ročně právě díky negativnímu obsahu.


Ačkoliv si drtivá většina, tedy 88 %, respondentů, uvědomuje důležitost pozitivního obsahu, zdá se, že majitelé a manažeři trochu s negativními zmínkami bojují. Každý pátý účastník studie je nespokojený s první stránkou výsledků vyhledávání své firmy na Google. Celých 45 % uvádí, že se jim nepovedlo negativní obsah včas odstranit. 35 % se naopak snažilo s kritikem spojit a vše vyřešit dohodou. 12 % dotazovaných sice chtěla něco udělat, jenže nevěděli kde a jak začít. Právě proto se desetina manažerů rozhodla svůj profil na internetu outsourcovat někomu povolanějšímu.

Ale není obsah jako obsah. Největší škody nadělaly příspěvky konkurence, s čímž souhlasí až 43 %. Podobné procento, 42 %, věří, že velký vliv má také negativní obsah bývalých zaměstnanců, kteří se snaží společnost očernit. Ostatně 30 % respondentů má pocit, že online reputace jejich firem byla narušena i současnými zaměstnanci. Svůj díl na poničené pověsti mají logicky také špatné recenze. Překvapivě ale jen jednomu z deseti respondentů způsobovaly vrásky příspěvky na sociálních sítích.

Je tedy jasné, že ačkoliv se internet nedá kontrolovat a už vůbec ne cenzurovat, firmy by si měly na negativní příspěvky dát pozor. Nestojí totiž jen renomé, ale také peníze.

Zdroj: Warc

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: