Studie: Zákazníci stále častěji vyhledávají produkt v mobilu, ale nakupují na prodejně

6. 11. 2014 | Irena Šovčíková
V současné době stále více zákazníků provede nákup na dvou kanálech. Vybere si online, ale nakoupí offline. Ukazuje to nová studie Futurebuy.

Nová studie z produkce společnosti GfK ukazuje, že zákazníci už tolik nerozlišují, zda nakupují on-line nebo offline. Ćasto si najdou svůj produkt na desktopu či chytrém telefonu, nicméně výslednou konverzi provedou až v klasickém kamenném obchodě. Takový postup momentálně volí 41 % zákazníků. Oproti tomu opačně postupuje pouze 28 % klientů.

Studie obsahuje odpovědi respondentů ze 17 zemí včetně Německa, Japonska nebo Francie a zabývala se nákupem zboží v 15 kategoriích, například kosmetiky, elektroniky nebo služeb.

Procento klientů, kteří využijí nejen e-shop ale i kamennou prodejnu a naopak je stále větší.

Rok 2013 byl z hlediska nakupování rokem takzvaného showroomingu. To znamená, že zákazník si raději vše osahal na prodejně, ale pak nakoupil až online. Teď se situace obrátila a klienti raději nakupují offline, ale zvykli si na průzkum na internetu. V případě generace Y, tedy lidí od 25 do 34 let, se jedná o 46% většinu preferující webrooming. Tato věková skupina také vítězí z hlediska nákupu pomocí smartphonu - ten pro svůj nákup využije až 25 % zákazníků. Obecně však platí, že využití mobilních zařízení pro nakupování je stále častější a absence mobilní verze e-shopu je zanmenm zbytečné ztráty objednávek.

Důležitost počítáčů v e-commerce stále klesá. Na vzestupu jsou však mobilní zařízení.

Celkově se dá říct, že 44 % všech zákazníků nějakým způsobem zahrnuje do svého nákupniho procesu jak e-shop, tak kamennou prodejnu. A to nejen u zboží z dražší kategorie, ale také u kosmetiky, pochutin nebo domácích potřeb. Ale proč? 57 % respondentů uvedlo, že si chtějí výrobek osahat, vyzkoušet a prohlédnout na vlastní oči. Pro 53 % zákazníků je rovněž důležité, aby své zboží dostali dříve. Někteří, konkrétně 35 %, se navíc obávají složitostí při vracení zboží a touto cestou se jim chtějí vyhnout.

Nákup online je snažší, levnější a dává větší výběr. Oproti tomu v obchodě má zákazník jistotu ozkoušení produktu a je rychlejší.

V případě, že se zákazník rozhodne zvolit metodu showroomingu a nakoupí až on-line, pravděpodobně tak činí kvůli tomu, aby ušetřil. Podle 53 % online nakupujících je nákup na internetu snadnější a 46 % uvádí jako důvod lepší výběr než na prodejně.

Zdroj: Popsop

Štítky dokumentu: E-Commerce Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: