Světová mapa Twitteru

26. 6. 2013 | Petr Michl

Na Twitteru je v tuto chvíli zhruba 8 % světové populace a počet uživatelů stále roste. Díky spolupráci Silicon Graphics International (SGI) a University of Illinois si můžete prohlédnout mapu, která znázorňuje uživatelskou základnu a její hustotu. Jsou pro to využita geo-referenční data - ta, která uživatelé sami manuálně vyplní (když k tweetu přidají, kde byl napsán) a ta přicházející z automatické funkce Exact Location (je vlastní mobilním uživatelům Twitteru, musí mít danou funkci zapnutou v nastavení). Celkově bylo v rámci výzkumu zaznamenáno přes 32 milionů určení lokace, nudná statistika převedená na mapu pak vypadá mnohem lépe.


Jistě nikoho neudiví, že je Twitter hojně používaný v USA, západní Evropě nebo Japonsku. Překvapením může být ovšem míra jeho využívání v Indonésii nebo fakt, že je v USA patrný rozdíl v popularitě tweetování mezi východem a západem. To je samozřejmě dáno í počtem obyvatel na konkrétních územích, ale je například zajímavé pozorovat, že se s přispěním turistů tweetuje ostošest téměř ze všech floridských pláží. V Karibiku pro změnu doslova svítí Portoriko, zatímco na okolních ostrovních státech je aktivita na Twitteru takřka nepatrná.


Při bližším pohledu na Evropu je zajímavé jasné vymezení hranice České republiky „tmou". Optimista může spatřit záblesk světla značícího větší používání Twitteru v Praze, jinak je ale všude kolem „černo". Pozornosti čtenářů by neměl ujít nepoměr ve srovnání s používáním Twitteru v Polsku, pobaltských zemích a dokonce i Maďarsku.


Ve výřezu z Asie září aktivitou Jižní Korea a Japonsko, v jihovýchodní Asii pak vedou Thajsko, Malajsie a hustě obydlená část Indonésie. Neztratí se ani Filipíny. V Indii není vzhledem k počtu obyvatel na Twitteru nijak zvlášť rušno a to ostatně platí dvakrát tolik pro Čínu.


V jižní Americe se Twitter ze všeho nejvíce používá v Brazílii, patrná je i aktivita v nejhustěji obydlených částech Argentiny a Chille. Jinak je ovšem z pohledu dané mapy na celém kontinentu převážně „tma po pěšině".

Pro více informací si přečtěte podrobný výstup z výzkumu na firstmonday.org a prohlédněte si další vizualizace na Flickru.

Štítky dokumentu: Twitter
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.