Unilever už nebude cílit své reklamy na osoby mladší 13 let

14. 2. 2020 | Kristýna Vozková
Že by bylo méně dětí se zmrzkou v reklamách a hlavně by na ně nebyly tolik cíleny? Unilever plánuje omezení cílení reklam na děti pod 13 let, zatím u své zmrzlinové značky Wall's (u nás Algida). Společnost, do jejíhož portfolia patří v Čechách například Míša nebo Ben & Jerry's, je ale plánuje během následujícího roku rozšířit nejen v rámci zmrzlinového průmyslu.

Zdroj: Unilever

Společnost Unilever už nebude cílit své reklamy na osoby mladší 13 let.
Důvodem pro to je nová mediální strategie reagující na problematiku dětské obezity a její případnou spojitost s propagací nezdravého životního stylu ze strany inzerentů. Dříve společnost cílila své kampaně i na děti ve věku mezi šesti až dvanácti lety a to skrze tradiční i sociální média. Propagace se dle jejích slov vztahovala pouze na potravinářské produkty, které splňovaly ty „nejvyšší nutriční standardy”. Nyní však přichází s věkovým omezením, které by se mělo do budoucna týkat všech potravinářských produktů značky. Prozatím se vztahuje na zmrzlinový průmysl, konkrétně na značku Wall's. Ta je v Česku známá jako Algida. Do portfolia Unileveru v České republice spadá také zmrzlina Míša a Ben & Jerry's.

U ní je cílení na mladé publikum nejčastější, jak tvrdí Ian Maskell, který v Unilever zastává funkci  global brand VP pro skupinu produktů Wall's. V rozhovoru pro Digiday uvedl, že mediální strategie těchto zmrzlinových produktů bude v důsledku toho v letošním roce přepracována. A že následovat by měly i další.  Zároveň poznamenal, že v současné chvíli marketing ostatních značek, včetně Magnum nebo Cornetto, cílí na osobu, která produkt kupuje, nikoliv na tu, která jej konzumuje.

Tento krok bude mít podle jednoho ze seniorních marketérů Unilever za následek to, že bude společnost nakupovat méně reklam na sociálních platformách. Marketéři budou muset přehodnotit, kam budou své reklamy umisťovat s ohledem na to, aby bylo riziko byť nechtěného cílení na mládež minimální. „Pokud se inzerenti chtějí vyhnout cílení na děti, je pro ně YouTube nejjednodušší platformou. Pokud je video na YouTube od označeno štítkem ,vytvořeno pro děti', nemělo by obsahovat žádnou reklamu. Jediný způsob zakouepné obsahu je zde možný skrze kontextové cílení,” uvedl Christian Dankl, který ve společnosti Precise.TV. zastává funkci předsedy online platforem pro videoreklamy. I mediální agentury spolupracující se společností poučeny o tom, aby se vyhýbaly zobrazování reklam na takových stránkách, kde mládež pod 13 let představuje více než 25 % publika (oproti původním 35 %). 

 V Česku patří do portfolia Unileveru také zmrzlina Míša . Zdroj: Facebook / Míša

Nová pravidla společnosti by mohla ovlivnit mimo jiné potenciální výnosy plynoucí z reklam na mediálních platformách jako je TikTok nebo Snapchat, které přitahují zejména mladé publikum. „V současné době Unilever jako společnost neinzeruje na platformě TikTok mimo Čínu, proto na ní nebudeme zobrazovat žádné reklamy na naše zmrzliny," uvedl Maskell. „Víme, že na Snapchatu fungují děti do 13 let, ale žádná z našich komunikací na platformě na tento věk necílí," dodal.

Zatímco televizní reklamy jsou v dnešní době s ohledem na mladé diváky přísně regulovány, pravidla pro reklamy v on-line světě natolik striktní nejsou. „Uvědomujeme si negativní dopad, který mohou mít sociální platformy na děti, takže věříme, že náš pokus o ochranu mladých lidí před nevhodným obsahem je krokem správným směrem,“ uvedl Coris Leachman, ředitel reklamní agentury Impero.

Dalším krokem  společnosti Unilever by mělo být rovněž omezení spolupráce s mladistvými influencery a zapojení blogerů se zaměřením na výživu na místech, kde se na mladé publikum cílí. 

Zdroje: digiday.com, facebook.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: