Za třídění odpadu do kina nebo na metro aneb Motivace k ekologii

18. 9. 2014 | Irena Šovčíková
Zapojit co nejvíce širokou veřejnost do třídění odpadu nebývá někdy vůbec snadné. Někteří vsázejí na emoce a někteří zkrátka a dobře rozdávají dárečky. A ono to funguje.

Zapojit co nejvíce širokou veřejnost do třídění odpadu nebývá někdy vůbec snadné. Někteří vsázejí na emoce a někteří zkrátka a dobře rozdávají dárečky. A ono to funguje.

Třídění odpadu je sice poměrně moderní a důležité téma, rozhodně však není tak atraktivní jako třeba nové boty nebo auto. Navíc o něm spousta lidí sice mluví, ale málokdo ho skutečně dodržuje. Jak tedy motivovat veřejnost k tomu, aby nemíchala papír s plastem a roztřídila ho do odpovídajících kontejnerů? Odměňte je za jejich ekologické jednání!

Speciálně upravený automat Envirobank v Sydney úspěšnost tohoto kroku dokazuje naprosto ukázkově. Za plastové láhve nebo plechovky totiž lidé mohou získat lístky do autobusu nebo do kina. Stačily tři dny a Envirobank v Sydney, které má obvykle velmi nízkou míru třídění odpadu, nasbíral přes 10 tisíců kusů plastu. Proč taky vyhazovat něco do koše a přijít tak o lístek do kina, že?

Envirobank využili i v 34 stanicích metra Beijingu, kde slouží jako alternativní způsob platby za lístek. Po vložení láhve nebo plechovky totiž inteligentní systém oskenováním zjistí hodnotu odpadku a podle toho vydá slevu na jízdné. Pokud jich tedy donese někdo dostatek, má prakticky vzato celou jízdenku jen za to, že přinesl pár plastových láhví.

S podobným konceptem pracoval i švédský McDonald´s. Ten na speciální billboardy, které hlásaly, že fastfood nyní přijimá nejen hotovost a kreditiní karty, ale i plechovky, umístil igelitové tašky. Do nich hází mladí Švédi plechovky, které se po odevzdání změní na hamburger, nebo třeba Big Mac. To už záleží na každém mladém ekologovi. Kampaň má za cíl více motivovat k ekologickému chování, a také oprostit město od odpadu.

V našem prostředí jste se mohli setkat na některém z letních festivalů například s automaty společnosti Eko-Kom, které při vhození plastové láhve odměňují ikonickým módním doplňkem, céčky. I on má poměrně úspěch, během prvních dvou dnů v provozu pojmul zhruba 1500 láhví.

Zdroj: TrendHunter, TreeHugger

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.