Značka Moser má novou vizuální identitu

16. 4. 2019 | redakce
Sklo i 162 let historie si žádají opatrné zacházení, obzvláště při rebrandingu značky, pro kterou je estetika alfou a omegou.

Moser, sklářská karlovarská značka snoubící v sobě mistrovské řemeslo, začala v roce 2018 procházet změnou, jež byla nyní dovršena rebrandingem. Tato transformace obsahovala náročný požadavek na novou vizuální identitu, která by v sobě zároveň nesla odkaz Ludwiga Mosera a jeho syna Lea.

Dnešní skláři z Moseru navazují na historii jedné z nejproslulejších skláren na světě a vytváří brilantně ručně zpracovaná díla s nenapodobitelnými barvami křišťálu. K historii Moseru patří zakázky od královských dvorů, šlechtických rodin, jedinečné nápojové sety, jejichž historie sahá do začátku 20. století. Každý takový prvek ve vnímání Moseru musel být s vysokou úctou a respektem zachován. Moser je v sektoru luxusního skla již jediný, který vše vyrábí stoprocentně ručně, toto DNA v sobě nese nová vizualita také.

Moser tak hledal svou novou podobu po několik měsíců a samotné přetvoření loga svěřil do rukou českého typografa Tomáše Brousila a agentuře Dynamo Design. Jak vidíte níže, změna není revolucí, ale spíše citlivou evolucí.  Na první pohled je nejzřetelnější odstranění podtržení loga vycházející z posledního písmene — styl, který je paradoxně vlastní třeba i typografii názvů baseballových týmů.

Redesign Moseru se opíral o rozsáhlou studii značky, která vyústila v silnou potřebu ponechat to staré a pro novost hledat vizuální akcent, jež propůjčí sebevědomější a ambicióznější tvář.

Tomáš Brousil vysvětluje:

Nová podoba písmové značky Moser byla vytvořena cestou citlivého redesignu. Z původní, typograficky velmi zanedbané formy byla vybroušena zcela nová, sebevědomá podstata s hrdě nasazeným stínováním, logickým napojováním jednotlivých znaků a dostatečně elegantním kontrastem. Za použití nejnovějších technologií pro tvorbu variabilních písem jsme značku připravili v několika extrémních duktech. Dá se tak funkčně a přitom honosně použít v monumentálních velikostech, zároveň ale bez ztráty rozpoznatelnosti v nejmenším mikrotypografickém použití."

Nejen logo definuje značku, a tak Dynamo design připravili s marketingovým týmem Moser koncept „The art of impossible“ – motto, vystihuje spojení řemeslného mistrovství a zároveň vrcholnou uměleckou inspiraci karlovarských sklářů. Positioning Moseru v novém kabátu má oslovit konzervativní klientelu značky, zároveň má ale být atraktivní pro mladší zákazníky značky. 

K samotnému logu se vyjádřila pro Forbes i Kateřina Zapletalová, která s manželem Jiřím Zapletalem vlastní polovinu Moseru a zároveň je v managementu společnosti zodpovědná za oblast marketingu:

U loga jsme se dost inspirovali v historii. V archivu největšího musea skla na světě, v americkém Corningu, je dvanáct beden z pozůstalosti Leo Mosera, který byl pro novější historii Moseru zásadním mužem. A našli jsme tam mimo jiné i inspiraci pro používání monogramu, písma a tak podobně,“ popisuje cestu k novému vnímání značky Zapletalová.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.