Coca-Cola strhla své logo

7. 7. 2015 | Petr Michl
„Nálepky jsou pro plechovky, ne pro lidi," tvrdí Coca-Cola. Sundala svůj „label" jako důkaz připojení se ke globálnímu hnutí za toleranci a rovnost.



Jen skutečně velké značky mohou vyzkoušet zbavit se svého loga. A Coca-Cola mezi ně patří. Možná i proto si přesně to dovolila pro postní období Ramadán u svého balení plechovek pro část Blízkého Východu.

Tentok krok je přitom symbolem přidání se značky ke globálnímu hnutí za toleranci a rovnost. Agentura FP7/DXB z Dubaje, jež je součástí McCann Worldgroup, vytvořila design plechovek, který se vzdává svého loga a zůstává na něm jen ikonická vlnka a nápis: Labels are for cans, not for people."  V překladu: Značky / nálepky jsou pro plechovky, ne pro lidi."  Pro posílení této myšlenky bylo vytvořeno i video zachycující večeři odehrávající se zcela ve tmě natočenou infra kamerou. 6 mužů, kteří se dosud neznali, se dozvídají o svých koníčcích, vášních a ambicích, aby si po rozsvícení uvědomili, že knížka se nemá soudit podle obalu. I chlápek v tradičním arabském oděvu může být fajn společník pro od hlavy k patě potetovaného svalnatého metalistu, o kterém by od pohledu asi jen tak někdo neřekl, že je to jemná duše zajímající se o psychologii. Podobně by asi nikdo do muže vyprávějícího celý večer o svých sportovních výkonech a lásce ke skydivingu neřekl, že je upoután na vozík.

Blízký Východ je region s více než 200 národnostmi a velkým množstvím nálepek, které lidi rozdělují. Tyto plechovky Coca-Coly vysílají silné a nadčasové poselství, že svět bez nálepek je svět bez rozdílů i to, že jsme v základu všichni ti samí lidé,"  uvedla ke kampani agentura FP7/DXB. Samozřejmě můžete Coca-Colu obvinit z toho, že toto gesto dělá jen díky tomu, že jí neuškodí. Její vlnka je natolik rozpoznatelná, že kompletní logo krátkodobě nahradí. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že ji tato úprava může pomoci, protože na plechovce u ní chybí složení limonády a počet kalorií, které obsahuje. Přesto chválíme poselství této kampaně. Sladit velké ideály a prodeje není u globálních značek pokaždé jednoduché, Coca-Cole se to ovšem dlouhodobě daří.





Zdroje: Coca-Cola Middle East, Adweek

Kam dál?

Coca-Cola má se sbližováním lidí různých národů a etnik své zkušenosti. Před dvěma lety v rámci projektu projektu „Small World Machines" instalovala v nákupních centrech v Lahore v Pakistánu a Novém Dillí v Indii své automaty. 



Ty byly vybavené velkým displejem, který ukazoval dění „očima" stroje v druhém státě. Dala tak šanci na setkání lidem, kteří jsou obvykle tamními médii zemí, jež byly mnohokrát ve vzájemném válečném konfliktu, vzájemně vykreslováni jako nepřátelé. Tento projekt naleznete mezi dalšími tematickými kampaněmi v článku Coca-Cola inovuje prodejní automaty s pomocí moderních technologií.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: