6 tipů pro váš web od vítězů Kentico Site of the Year 2018

26. 7. 2019 | Petr Michl

Letos se konal již desátý, a tedy jubilejní ročník soutěže Kentico Site of the Year, ve které veřejnost i odborná porota volí ty nejlepší či nejzajímavější weby běžící na české platformě Kentico. Za rok 2018 se v 17 kategoriích umístily hned tři české weby. Cenu za nejlepší design si odnesl český web Pietro Filipi, v kategorii státní správy uspěl nový web Czech Trade a ve finančních službách pak webové stránky Komerční banky. Ty se nakonec staly i absolutním vítězem letošního ročníku Site of the Year. Pojďme se podívat na 6 vybraných vítězů a ukázat si, jakou inspiraci byste si od nich mohli odnést i pro svůj web.

Komerční banka (www.kb.cz) – Snažte se o co nejlepší zákaznickou zkušenost

Jak jsme zmínili už výše, nový web Komerční banky se stal absolutním vítězem letošního ročníku Site of the Year. Spolupracovalo na něm hned několik subjektů. Na počátku všeho stál ale tým Wundermanu s úkolem vylepšit a v podstatě na zelené louce vymyslet celé UX nového webu. Zákazníci se na původním stránkách Komerční banky totiž často ztráceli, neviděli podstatné věci a byli zahlceni spoustou odkazů a navigačních prvků.

Tým Wundermanu vyšel z analýz a průzkumu, které mu dodalo marketingové oddělení Komerční banky. Na jeho základě postavil tři uživatelské cesty, které se liší uživatelským zážitkem, formáty a tonalitou obsahu. Tyto cesty jsou rozdělené podle toho, v jaké fázi nákupního procesu se konkrétní návštěvník webu nachází. Pro uživatele ve fázi DO/THINK („Chci produkt a vím, jak se jmenuje“) byla redesignována navigace, rozcestníky a produktové stránky s kalkulačkami. Pro návštěvníky ve fázi SEE/THINK („Potřebuji vyřešit životní situace produktem, který možná ještě neznám“) byl navržen a napsán úplně nový obsah, tzv. Životní situace. A nakonec pro zákazníky ve fázi CARE („Mám produkt a řeším problém“) byl taktéž vytvořen zcela nový obsah v sekci Podpora.

To, v čem je web KB skvělý, zachycuje (stejně jako u dalších příkladů) slideshare prezentace. Pro nejlepší přiblížení zážitku z webu doporučujeme jejich prohlížení ve fullscreen módu. 

VISIT Milwaukee (https://www.visitmilwaukee.org/) – Nechte za sebe mluvit zákazníky

Vítěz kategorie Entertainment, Hospitality a Tourism Site, město Milwaukee, se na svém webu snaží turisty do města nalákat nejen pomocí přehledného seznamu atrakcí a akcí, které si ve městě aktuálně mohou užít. Prostřednictvím zobrazování instagramových postů spojených s městem Milwaukee přímo na homepage za sebe nechává mluvit občany a návštěvníky města. Jedna taková fotka se zážitky a zkušenostmi dokáže říci mnohem více než 100 marketingových slov. Nejen proto web VISIT Milwaukee kromě Site of the Year uspěl i v soutěži dotComm Awards.  

Jedním nejcennějších prvků je ale funkce My Trip s možností naplánovat si výlet od výběru hotelu přes nalezení toho nejlepšího k jídlu, pití a samozřejmě i aktivit, které vám návštěvu zpříjemní. Cokoliv, co  z těchto kategorií označíte hvězdičkou, se vám uloží do vašeho osobního itineráře. U aktivit navíc hned vidíte na mapě města, kde se nachází. Váš itinerář pak jde jednoduše zaslat na e-mail, abyste ho měli kdekoliv k dispozici.

 

Pan Macmillan (www.panmacmillan.com) – Nepodceňujte přehlednost navigace

V kategorii Best Consumer Goods Site uspělo jedno z největších knižních vydavatelstvích ve Velké Británii, Pan Macmillan. Při přípravě nového webu se jeho marketingový tým zaměřil na to, aby se na něm návštěvník co nejrychleji zorientoval a ke všem informacím se dostal, pokud možno co nejdříve. Podařilo se to i díky technickému řešení, které nyní přes API rozhraní načítá informace o knihách z databáze Pan Macmillan o 97 % rychleji. Druhým důležitým aspektem pak bylo vytvoření stránek pro jednotlivé žánry i knižní autory. To zrychlilo a zpřehlednilo celou navigaci a od spuštění nového webu také vedlo k většímu konverznímu poměru.

 

National Food Group (www.nationalfoodgroup.com) – Propojte web s dalšími systémy

Vítězem kategorie Best Business Services Site se stala National Food Group, americký dodavatel gastronomických služeb do škol, univerzit nebo nemocnic. Nový web mimo jiné staví na propojení s dalšími marketingovými a obchodními platformami, jako je například CRM systém NetSuite nebo Act-On pro marketingovou automatizaci. Kromě běžné prezentace služeb a produktů National Food Group tak na webu mohla také vzniknout sekce pro stávající zákazníky a partnery. Ti tak mohou online objednat vše potřebné do své jídelny a sledovat aktuální stav objednávky. To je věc typická pro e-shop, ale už ne tolik pro B2B web v oblasti gastronomie.

 

Bardahl (www.bardahl.fr) – Obsah, který řeší problémy zákazníků

V kategorii Best E-Commerce Site letos vyhrály nové webové stránky francouzské pobočky světového výrobce maziv, olejů a přísad pro automobilový průmysl. Stejně jako výše zmíněné weby se i tento zaměřil na přehledné UX a design. Vyzvednout si ale zaslouží také kvůli obsahu, kterým cílí na zákazníky v B2C segmentu. V sekci s tipy přináší články, v nichž se zaměřuje na problémy trápící většinu milovníků aut a motorů. Dopodrobna je rozebírá a nabízí řešení, včetně doporučení konkrétních produktů, které může zákazník na webu rovnou koupit.

 

First five years (www.firstfiveyears.org.au) – Budujte komunitu

Na využívání obsahu vytvořeného samotnými uživateli a budování komunity se zaměřujeme také web First five years, vítěz kategorie Best NGO and Associations Site. Australská asociace, která spojuje profesionály v oblasti výchovy dětí a jejich rodiče, využívá webové stránky k tomu, aby přinášela odpovědi na vše podstatné, co by mohlo rodiče ohledně výchovy jejich ratolestí zajímat. Kromě článků sepsaných odborníky si bezradní rodiče mohou na webu požádat o radu. Jejich reálné zkušenosti jsou pak s jejich svolením využívány jako náměty a doplnění pro další, nové články. Právě tento postup pomáhá budovat pocit, že nejste jen návštěvník, ale člen komunity, na jehož zkušenosti a názoru záleží. Tento přístup webu přináší nejen čím dál tím větší počet návštěvníků, ale především větší poměr těch, kteří se na něj rádi vracejí.

 

Prohlédněte si weby vítězů dalších kategorií

Upskilled (www.uspkilled.edu.au) – vítěz kategorie Best Education and Career Site

CzechTrade (www.czechtrade.cz) – vítěz kategorie Best Government and Municipal Site

SE Health (sehc.com) – vítěz kategorie Best Healthcare Site

Komatsu Australia and New Zealand (www.komatsu.com.au) – vítěz kategorie Best Industrial/Manufacturer Site

Dentsu Aegis Network (www.dentsuaegisnetwork.com) – vítěz kategorie Best Kentico Cloud Implementation

Miss Maud (www.missmaud.com.au)  – vítěz kategorie Best Customer Success

Pietro Filipi (www.pietro-filip.com/cz) - vítěz kategorie Best Graphic Design

Radboudumc Intranet (www.radboudumc.nl/patientenzorg) – vítěz kategorie Best Integration

Konsult Internet Consulting (www.konsult.com.au) – vítěz kategorie Best Kentico Online Marketing Implementation

Under the Radar Report (www.undertheradarreport.com.au) – vítěz kategorie Best Migration

BTG Plc (btgplc.com) – vítěz kategorie Largest Site

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?