Content First: V Kytary.cz se nebojí kontroverze ani Trumpety

27. 6. 2017 | Petr Michl
V Kytary.cz se nebojí míchat humor a Kumšt s poctivým obsahovým marketingem.

Konference Content First opět přinesla řadu inspirace z oblasti obsahového marketingu. Nás zaujal přístup jednoho z největších online prodejců hudebních nástrojů Kytary.cz. Ten představil jeho marketingový ředitel, Filip Černý.

Když to vaše cílová skupina snese, můžete se rovnou vykašlat na nějakou korektnost. I to byl jeden z vhledů, který na konferenci Content First dal k dobru marketingový ředitel Kytary.cz, Filip Černý. Nejen obsahový marketing jednoho z největších online prodejců hudebních nástrojů v Česku je asi stejně útlocitný jako humor v dodávce rockové kapely, která jezdí už měsíc po šňůře.


Filip Černý na Content First. Zdroj: TUESDAY Business Network



Když dojde krev, dejte tam sperma

Možná i proto jmenoval Filip Černý jako své inspirační zdroje bulvár a politiky. Uplatňuje je především na Facebooku, kde je jeho cílem hlavně bavit. Prodávat je až druhotné, i když se to občas také povede. Třeba po zveřejnění výsledků amerických prezidentských voleb se prodávaly trumpety, ač je to jinak zboží, které na Kytary.cz nejde obvykle na odbyt. Mohl za to přitom tento nekompromisní příspěvek.

Posléze jsem se dozvěděl, že právě tento příspěvek byl dáván jako ukázka něčeho, co si zahrává s žalobou, na semináři o právu v marketingu," uvedl Filip Černý s tím, že k soudu je nikdo nehnal a tento fór měl i svoje prodejní výsledky, takže ho považuje za úspěšný.

Na Facebooku se snaží jet po hraně a využívat aktuální události ke svému prospěchu. Zákaz kouření v hospodách je tak inspiroval k příspěvku propagujícímu mlhovače.

A takové produkty jako „poopruh“ se prodávají na největší sociální síti téměř samy.

Nebojí se ale ani kontroverze a boření mýtů. Když se na workshopu Kytary.cz rozohnil producent Yarda Helešic nad MP3 a posloucháním hudby z formátů, které nezachycují její skutečnou kvalitu, tak na Facebook vystřihli právě tento „rant". U jejich audiofilních fanoušků to skvěle rezonovalo.



Internetový magazín Frontman vede mezi muzikanty

V Kytary.cz je ovšem neužije pouze na facebookové legrácky. Jejich výkladní skříní a zároveň službou muzikantské komunitě je jejich internetový magazín Frontman, který ve čtenosti již předstihl tradiční Muzikus (který ale vychází také v tištěné podobě - pozn. red.). Jedním z důvodů může být to, že v něm sice také najdete informace o tom, jak funguje konkrétní zesilovač nebo jakou sestavu „krabiček“ má oblíbený kytarista z kultovní rockové kapely, ale vše je zároveň doplněno dávkou rozpustilého humoru.

Mezi odbornými články o nástrojích a jejich doplňcích se najde prostor také pro texty ve stylu ČILICHILI, akorát z muzikantského prostředí. Dozvíte se tak třeba 10 důvodů, proč spát s basákem.


Zdroj: Frontman.cz

Vědět, „Jak za 10 minut napsat (s)hitovej text, kterej bude mít úspěch“, se ale také určitě hodí. Dokonce to považujeme za tak nezbytné, že vám ze stejnojmenného článku Jana Krčmáře, který je mimo pozici zástupce šéfredaktora Frontmana také copywriterem v Kytary.cz, zacitujeme: 


Zdroj: Frontman.cz

K potěše mecenáše tohoto projektu jsou ale z obsahu Frontmana extrémně populární nástrojovky, tedy texty týkající se novinek nebo podrobnějšího představení konkrétních nástrojů. Především je ale jasné, že Frontmana píšou muzikanti muzikantům. A potom nevadí, když občas dostanou za uši nějakou ťafku. To se povedlo třeba v textu „Myslíš, že tomu rozumíš, beruško?" o šovinismu na hudební scéně od písničkářky Agu.

 

Vzdělání muzikantů na YouTube

Ve stejném duchu je veden i YouTube kanál Kytary.cz, který má přes 15 tisíc followerů. Přináší muzikantům mnoho návodů a prakticky využitelného obsahu. Příkladem může být kytarová škola, v níž se můžete naučit hrát aktuální i věkem ověřené rockové hity.

Vybrnkávat Stairway to Heaven vás rozhodně nenaučí Petr Krumphanzl.  V jeho pořadu Hospodský Vodrhovačky se totiž zaměřuje na písničky, s kterými neuděláte ostudu ani ve 4 ráno v nonstopu. Navíc jde o tak notoricky známé fláky, že se k vám přidají i ti, co s mírnou nadsázkou v danou chvíli spíše ředí alkohol krví než naopak.

Vlastní pořad si zasloužili i basáci. Mají svou Basárnu. A díl níže ukazuje, že někdy může být docela zábavný i teleshopping, pardon: youtubeshopping.

Navíc střípky z hry hostů pořadu se můžou využít i při propagaci konkrétních nástrojů na Facebooku.  Jako v případě Marka Bery z vynikající kapely Stroy hrajícího na basové Ukulele.


A bývalý hráč legendární skupiny -123minut, Martin Vajgl, pro změnu učí, jak do toho správně mlátit, bubeníky. Svými licky a triky už pokryl 2 série.

Kytarová škola Honzy Homoly je vedená také uznávaným muzikantem, tentokrát z kapely Wohnout.

 

Vlastní YouTube kanál, vlastní YouTube hvězdy

Nechceme nijak zpochybňovat přítomnost humoru ve výše zmíněných vzdělávacích pořadech. Obzvláště Basárna se toho nebojí. Vyloženě pro srandu je ale na YT kanále Kytary.cz například komik Lukáš Pavlásek, který si tak trochu zapreludoval.


Filipem Černým kladený důraz na humor je nicméně nejpatrnější v pořadu Kumšt.

„Zkoušeli jsme spolupracovat s kanálem TV Twixx a vlastně to nedopadlo špatně, ale řekli jsme si, že toto není cesta, kterou se chceme ubírat. Chtěli jsme někoho vlastního, kdo nám po čase neřekne, že už ho to nebaví, nebo bude chtít nehorázné peníze,“ uvedl Filip Černý a dodal: „Našli jsme si proto dva blázny, kteří dělají vtipná videa o tom, jak uspět v hudebním showbyznysu.“


Filip Černý na Content First. Zdroj: TUESDAY Business Network

Těmito „blázny“ a nyní i tvářemi Kytary.cz jsou aktivní muzikanti Petr Šťastný a Matěj Belko. V Kumštu ukazují, že na to stát se hudebními hvězdami vystudovat žádnou lidušku, natož konzervatoř, nepotřebujete. S jejich radami totiž můžete bez větší námahy excelovat v mnoha žánrech a být u toho navíc komerčně úspěšní. Jelikož již tu je pomalu prázdninová a tím pádem i festivalová sezóna, přikládáme rovnou recept na letní hit. 

Pokud jste vnímaví, možná vám ukápne při sledování tohoto návodu na prázdninovou slávu Slza. O to vtipnější je, že jeden z YouTube kumštýřů s ní má i aktivní hráčskou zkušenost. 

Od virtuální stopy k nástrojům

„Ze všeho nejdůležitější je najít si svou tonalitu,“ uvedl Filip Černý na to, jak potřebné je, aby značka měla rozpoznatelný hlas a komunikaci napříč všemi kanály. Ty u Kytary.cz nekončí zdaleka na Facebooku nebo u YouTube videí.

Lákají zákazníky k návštěvě jejich centrály v pražských Modřanech, kde si můžou nástroje osahat a také si na ně zahrát. Může to být instalací „levitující kytary“.

 

Nebo jedním z řady workshopů, na nichž si můžete zahrát se skvělými hudebníky.


Fotografie z premium session s basovým velikánem Richard Scheuflerem v Kytary.cz. Zdroj: FB / Kytary.cz

Lidé z Kytary.cz budí dojem bláznů, co se neberou příliš vážně a pro vtip nejdou daleko,  především ale nadevše milují muziku a skutečně jí rozumí. Obsahový marketing rozkročující se napříč mnoha kanály jim ho pak pomáhá šířit  k co největšímu počtu lidí. 

Tip redakce: 

Videa Kumštu nadále sledujeme a od prezentace Filipa Černého na Content First vzniklo 6 dalších dílů. Doporučejeme například ten, který radí, jak prorazit s poctivým českým šlágrem.

Samohrajkové duo Modřanka mělo od té doby i koncert v Jazz Docku, na kterém si s ním zazpívala třeba i Ewa Farna. Navíc přišlo i potvrzení, že tito pánové muzikanti ví, co dělají. V jednom z prvních dílů totiž slibovali, že když budete následovat jejich rady, přijde o vás natočit reportáž štáb TOP STAR magazínu. Na jejich show přijel...

Folkové rady v poKlusu i ty v pomalém kotlíkářském tempu pak čekejte od dílu, který vás seznámí se zákonitostmi folku.



Štítky dokumentu: Content Marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?