Dognet vydává knihu, která naučí každého vydělávat skrze e-commerce affiliate kampaně

9. 9. 2021 | Petr Michl

Affiliate síť Dognet, která působí ve střední a východní Evropě již více než 7 let, vydává novou knihu Tvorba vydělávajícího webu krok za krokem. Jejím cílem je vysvětlit i úplnému laikovi, jak vytvořit online projekt, který se může stát zdrojem příjmů. Jedná se o šestou knihu z jejich dílny a vychází v nákladu deseti tisíc výtisků ve slovenské i české verzi.

„Dlouhodobým cílem a posláním společnosti Dognet je vzdělávat trh a ukazovat možnosti affiliate marketingu i běžným lidem," říká Štefan Polgári, spoluzakladatel a výkonný ředitel sítě. Díky tomu síť pravidelně získává nové publishery (vydavatele) pro své kampaně. V současné době spravuje affiliate kampaně více než 700 e-shopům z celé Evropy a v roce 2020 jim přinesla obrat o hodnotě téměř 1,5 miliardy korun.

Šestá kniha v pořadí

Po úspěšných knihách, jako jsou Online marketing a tvorba ziskových webových stránek nebo 123 tipů pro online a affiliate marketing, připravila síť novou publikaci. Ta se zaměřuje výhradně na začínající affiliate publishery. Vysvětluje jim, jak začít doslova krok za krokem. „Obsah jsme konzultovali s desítkami odborníků, ale také s více než 30 laiky, kteří nemají žádné zkušenosti s touto problematikou, vývojem webových stránek nebo online marketingem. Vše proto, aby byla kniha skutečně srozumitelná pro každého,“ poznamenává Hana Čajková, autorka knihy, která již na jedné z publikací sítě Dognet pracovala.


Aktuální kniha je už šestou v pořadí vydanou sítí Dognet. Tentokrát se zaměřuje více na úplné začátečníky. 

Kniha má téměř 200 stran a obsahuje konkrétní návody, ukázky a doporučení pro lidi, kteří si chtějí vytvořit webové stránky a vydělávat na nich. „Nezapomínejme na online platformu, kde se každý majitel knihy může zaregistrovat zdarma. Právě tam získá nejnovější informace pro své nové podnikání," dodává Čajková, která bude projekt a platformu nadále řídit.

Kniha Tvorba vydělávajícího webu krok za krokem je oficiálně k dispozici od 5.7.2021 na dognet.store nebo v jakémkoli dobrém knihkupectví.

 

Rozhovor s Roman Dobiášem


Roman Dobiáš, zdroj: Dognet

Roman Dobiáš je Country Manažerem sítě Dognet pro Českou republiku. Zeptali jsme se ho na více detailů o nově vydané knize, ale i na to, jakou má dnes roli affiliate marketing a kolik si mohou reálně publisheři vydělat. 

Kdo má být čtenářem knihy „Tvorba vydělávajícího webu krok za krokem”? Jsou to spíš lidé, co už mají nějaký online obsahový projekt, nebo ti, co potřebují nakopnout k tomu ho začít dělat a dostat k tomu návod? 

Kniha je primárně určena pro úplné začátečníky, i když mnoho informací zde najdou i ti, kteří již začali. Především je však kniha určena těm, co se teprve chystají začít a nevědí jak na to. Pro affiliate trh je klíčové vytvářet právě nové publisherské projekty, které budou vědět a umět pracovat s affiliate kampaněmi nejen v síti Dognet.

Proč jste knihu vydali?

Víme, jak je pro naše klienty důležité mít kvalitní publishery. Proto se již dlouhou dobu snažíme být lídrem v oblasti kvality a vzdělávání obsahových publisherů – tedy online časopisů, magazínů, blogů, katalogů nebo recenzních webů. A tato kniha má pomoci obsahovým publisherům na celém trhu, a to jak v České republice, tak na Slovensku. 

V Dognet si zakládáme na kvalitě služeb, rychlé a efektivní komunikaci a férovém přístupu. A pokud se síť na straně klientů rozrůstá, je důležité podporovat i stranu publisherů a zlepšovat a rozvíjet projekty, které klientům pomohou. V tomto případě to pomůže nejen našim, ale také klientům jiných sítí a affiliate programů. 

Tvorba vydělávajícího webu krok za krokem” je už šestou knihou v pořadí z dílny Dognet a dá se říct, že všechny měly za cíl nějakým způsobem edukovat publishery a pomoci jim s jejich podnikáním. V čem je tato kniha jiná? 

Ano, už mnoho let se snažíme vzdělávat jak e-shopy a jejich marketéry, tak i publishery. Tato kniha je zcela nová a je první, která je celá určená publisherům z řad úplných začátečníků. Ty předchozí vždy předpokládaly již určitou úroveň znalostí z budování webu a online marketingu. Tato knížka je primárně určena opravdu pro ty, kteří s tvorbou webových stránek nebo online marketingem nemají naprosto žádné zkušenosti. 

Jak byste co nejjednodušeji vysvětlil, co to je affiliate marketing?

Forma online marketingu, kdy zadavatel reklamy, tedy inzerent, neplatí za prokliky, zobrazení či umístění reklamního prvku na webu publishera, ale až provizi z objednávky. Právě díky platbě provize až ze zákazníkem zaplacené objednávky minimalizuje inzerentovi riziko, a tak je často ochotný spolupracovat i s malými publishery. Nejde o malý zdroj. Na Slovensku a v Česku se affiliate spolupráce podílí dle mého odhadu na cca 15 až 20 tisících objednávek denně, ve vánoční sezóně v listopadu a v prosinci a následně ve „výprodejovém” lednu to může být až 3x více. 

 

Blogosféra jako pojem a touha mít vlastní web, kde budu ukazovat sebe nebo to, co mě baví, je z dnešního pohledu tak trochu na druhé koleji. Odsunuly je tam sociální sítě. Kolik dnes ročně v Česku a na Slovensku vznikne obsahových webů s cílem, že budou vydělávat?

Předpokládám, že vznikají stovky nebo nižší tisíce nových stránek, ale jen malé procento z nich to dotáhne na nějaký zajímavý výkon. Naše nová kniha čtenářům ukáže, jak tedy projekt nejen nastartovat, aby skutečně fungoval a byl zajímavý a přínosný pro obě strany affiliate spolupráce. Ale také co a jak udělat, aby se na stránky dostala návštěvnost. A to je věc, na které se zejména noví publisheři často zaseknou. Tato kniha jim tak dá odpověď nejen na to jak web udělat, ale také jak ho rozvíjet a neustále jej posouvat dál. 

Jak moc se posunul podíl affiliate marketingu na webech vs toho provozovaného na profilech influencerů v sociálních médiích? Je celkem standardní, že dnes má svůj affil” kdejaká beauty influencerka s několika desítkami tisíc followerů na Instagramu nebo YouTube.   

Máte pravdu. Tvorba obsahu na Instagramu je výrazně jednodušší než například psaní článků na blog. Pravdou však je, že prorazit jako influencer je obtížné a málokomu se to podaří. Buď máte desítky tisíc sledujících a vyděláváte peníze, nebo vlastně nemáte nic. Navíc na Instagramu se affiliate dělá kvůli omezením mnohem komplikovaněji.

S blogem a dobrým obsahem můžete vydělat možná méně, ale za to výrazně dříve. Affiliate kampaně jsou k dispozici de facto okamžitě, a proto můžete vidět první výdělky dříve. Navíc samozřejmě nevylučuji kombinaci blogu a sociálních sítí – to je pro úspěch již víceméně nutnost.

Jaké jsou obvykle odměny v afilliate marketingu ve smyslu procentního podílu na prodaném zboží či službách? 

Informace o parametrech a provizích pro publishery v affiliate sítích jsou veřejné a najdete je  na webu Dognet a jiných sítí nebo programů. Rozptyl je opravdu veliký od 0,5 % až do 30 % ze zaplacené objednávky. Záleží na cílech inzerenta, jeho online strategii a ekonomických možnostech. Pro představu si to může čtenář na našem webu v odkazu výše sám proklikat.

Chápu, že výše příjmů z affiliate marketingu je pro publishery extrémně závislá na ceně a marži produktu. Dovedení leadu vedoucího k dlouhodobému pojištění nebo drahé kuchyňské lince bude jistě oceněno výrazně více než to, když pomůžete k nákupu levného módního kousku.

Můžete se ale podělit s průměrnou a také s mediánovou hodnotu měsíčního affil příjmu webů zapojených do sítě Dognet? 

Jak již je nastíněno dříve, záleží na segmentu a ekonomických možnostech inzerenta. Například v segmentu nábytku se průměrná provize pohybuje kolem 15 až 20 euro z objednávky, v segmentu módy jsou to zase nižší jednotky eur. Důvodem je, že hodnota objednávky „nábytku” je násobně vyšší, zároveň inzerent musí „vydělat” již na první objednávce. Hodnota objednávky „pár triček” je nižší a zpravidla se počítá s častými opakovanými nákupy, a tak e-shop nemusí vydělat hned na první objednávce.

Kampaně na získání potenciálních zákazníků pro pojišťovací a finanční produkty již v naší síti nemáme, u publisherů již o ně není zájem, tak jako to bylo ještě před cca 5. lety. Obecně platí, že čím těžší je získat pro inzerenta zákazníka či alespoň kontaktní údaje na zájemce, tím vyšší musí být potenciální provize. Ale právě v oboru pojištění, hypoték apod. je konkurence tak vysoká a zájem svázaný s životní situací, že neetablovaný publisher nemá šanci soutěžit se zavedenými a známými srovnávači.

Při výběru segmentu je proto nejlepší zvážit především to, co je vám jako publisherovi bližší, a čím můžete webu přidat hodnotu a tím oslovit potenciální zákazníky e-shopů v daném segmentu.

Jaká je výše affil výdělků u těch nejúspěšnějších webů zapojených do sítě Dognet a na jaké téma se zaměřují? 

V naší síti je registrováno více než 5 000 publisherů. Pozor, nezaměňovat s počtem webových stránek, které spravují, těch jsou desítky až stovky tisíc. Proto není počet registrovaných publisherů vůbec důležitý. Důležití jsou právě ti aktivní s fungujícími stránkami s přidanou hodnotou a s výkonem. Těch je u nás odhadem kolem 1 000, což je poměr platný pro affiliate sítě obecně. Každý měsíc připravujeme newsletter, kde publisheři najdou také žebříčky TOP publisherů dle jejich příjmů jako inspiraci a motivaci. Ale za nimi je opravdu tvrdá práce.

Čísla mohu potvrdit třeba dle letošního roku — minimálně jednu konverzi, tj. nějakou provizi, mělo téměř 1215 publisherů. Z toho více než 150 partnerů vydělalo více než 1 000 eur, 52 partnerů přes 10 000 eur a 6 publisherů vydavatelů utržilo za rok 2021 více než 100 000 eur.

Co podle vás tyto weby dělají extrémně dobře? 

Neustále se snaží své weby rozvíjet, přinášet unikátní obsah, funkce, propagaci inzerentů vyhodnocovat a průběžně optimalizovat, a získávat tak novou návštěvnost a konverze. Nevzdávat se, nečekat že hned zbohatnete, průběžná systematická tvrdá práce — to je klíč k úspěchu u jakékoli činnosti, zejména v tak konkurenčním prostředí, jako je online marketing. Ti nejlepší neustále investují čas, prostředky, testují, vyhodnocují, nebojí se, že občas něco nevyjde. Prostě vytrvali a dosáhli velikosti, kdy jsou společností, a ne jednotlivcem. Mají již své týmy specialistů.

Dokážete shrnout rady, které dává kniha pro to, aby se publisheři zlepšovali právě v těch aspektech, ve kterých excelují ti nejúspěšnější? 

Kniha ukazuje kompletní cestu krok za krokem a poskytuje doporučení a nápady, co a jak dělat, jak postupovat. Ale samotnou práci, čas a peníze musí již investovat každý za sebe. Není to motivační literatura plná emocionálních hesel a rádoby mouder. Klíčem je opravdu zájem a ochota věnovat tomu čas a vytrvat, půl roku žádná doba, jak se říká v affiliate. Každá kniha navíc obsahuje jedinečný kód, který umožní registraci do Dognet Academy. Tam pak najdete aktuální výukové programy a také případové studie.

Máte velice silný obsahový marketing. Jak vnímáte, že vám pomáhá ve splnění vašich obchodních cílů?

Obsahový marketing děláme už dlouho, ale jak přesně pomáhá detailně neměříme, tedy nevíme. Víme, že dlouhodobě rosteme v řádech desítek procent ročně a hlavně dostáváme dobrou zpětnou vazbu na to, co děláme, a to jak od inzerentů, tak publisherů. Takže se nám v tomto ohledu daří určitě dobře.

 

Sponzorovaný článek

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.