Retaileři jdou do onlinu. A berou si s sebou znalost svých zákazníků, upozorňuje e-shopy Matěj Kapošváry

21. 6. 2021 | Aneta Birnerová
Jak dnes může maloobchodník ovládnout internet? Pomocí detailní znalosti své cílové skupiny. Ubrání se příchodu retailerů české e-shopy? Obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys Matěj Kapošváry predikuje, že zvítězí ten, kdo zvolí strategii omnichannelu.

Matěj Kapošváry na E-business Forum 2021

Letošní online konference E-Business Forum se točila kolem tržního úspěchu, který pandemie v loňském roce mnohým e-shopům přinesla, a jejich plánů, jak si své zisky udržet. 

V tom jim může zabránit nečekaný soupeř — retailové obchody, které využily rok nečinnosti k proniknutí na online půdu. Jejich nejsilnějšími zbraněmi jsou pevná přítomnost v offline světě, silná značka a velká databáze (často věrných) zákazníků.

Kdo přežije? Z přednášky obchodního a marketingového ředitele společnosti Shopsys Matěje Kapošváry vyplývá, že tržní vavřínový věnec si na hlavu posadí ten, kdo plně využije strategii omnichannelu.

Jak k tého hypotéze Shopsys přišel? V roce 2019 si přizval 55 osobností z českého marketingu k velkému výzkumu, ze kterého vyplynuly predikce trendů českého obchodu do roku 2025. 

„Nikdo nepredikoval pandemii. Nicméně jedno z těch častěji opakovaných témat byl nástup retailových hráčů (do online prostředí) a propojování online a offline prodejů,“ přiznal Kapošváry.

Celý výzkum najdete v nejnovějším čísle magazínu Exec, který je volně ke stažení.

Jaký byl skutečný růst trhu v loňském roce

Predikci na následující roky Matěj Kapošváry shrnuje slovy jednoho ze zúčastněných odborníků výzkumu z roku 2019, podnikatele stojícího za úspěšnými projekty, jako je Astratex nebo Acomware, Tomáše Fikara:

„Retail si bude v následujících letech brát zpět to, co mu klasický online vzal.“

Jak to bude s onlinem v dalších letech, je zatím ve hvězdách. Nyní ale můžeme již s jistotou říci, že odborníky neočekávaná pandemie s Fikarovou predikcí nezatočila. 

Protože když události prvních třech měsíců karantény v loňském roce porovnáme se stejným obdobím v roce 2019, zjistíme, že skutečný růst trhu převýšil ten očekávaný o 27 %. Velké e-shopy zaznamenaly 73% navýšení tržeb a e-shopoví retaileři se zavřenými prodejnami s tržbami poporostly dokonce o 158 %.

Když pak porovnáme celý rok 2020 s tím předchozím, objevíme dokonce 100% nárůst tržeb e-shopů velkých kamenných hráčů.

Pro retailery i e-shopy je řešením omnichannel

Matěj Kapošváry vnímá omnichannel jako strategii, která dává zákazníkům svobodu a činí prodejce všudypřítomnými: 

„Omnichannel by měl zákazníkům nabízet možnost, aby si pro jakoukoliv fázi nákupu mohli vybrat jakýkoliv z nabízených kanálů – ať už jde o objevení produktu, po jeho objednání, zaplacení, doručení i reklamaci.“

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Marketingový výzkum Reportáže
Sdílejte tento článek: