Jak vypadá skautský grafický manuál

24. 2. 2017 | Petr Michl
Skautské motto zní: „Buď připraven!" A přesně z těchto důvodů vznikl i grafický manuál vytvořený Lumírem Kajnarem. Prohlédněte si krásnou práci objasňující vizuální identitu českých skautů.

Skautské motto zní: „Buď připraven!" A přesně z těchto důvodů vznikají obsáhlé grafické manuály. Aby daly grafikům návod pro to, jak nakládat s vizuální identitou značky. Pro ten vytvořený pro dětskou organizaci Junák — český skaut to ale platí tak nějak dvojnásob.

Je si třeba přiznat, že grafický manuál není vždy předmětem obdivu. Dobře si pamatuji, jak jsem jako projektový manažer před lety bojoval za svého grafika tvořícího flashovou komerční prezentaci pro velkou globální značku. Značku s mnohasetstránkovým manuálem a account manažerem, který nechtěl pochopit, že odstupy textů a velikosti nadpisů navržené pro papír musí občas v online prostředí ustoupit čitelnosti. Podobný dokument asi také není obvykle něčím, čím byste nutně listovali jen tak pro potěchu očí.

V případě grafického manuálu v létě vytvořené vizuální identity českého skautu to ale neplatí. Práce předního českého profesionála Lumíra Kajnara je doslova krásná. Platí to pochopitelně pro nové logo, které kombinuje tradiční součásti znaku českých skautů, tedy lilii, trojlístek i chodského psa.


Svoje kouzlo má ale i jako celek, myslí totiž i na takové detaily, že slovní značka Skaut jako stencil se může lehce změnit v šablonu pro sprejování.




Organické tvary loga absence ostrých hran má svůj důvod. Tonalita jazyka značky odráží chování značky i skautů samotných. Tomu odpovídá i vizuální styl, včetně tlumených přírodních barev, které nijak nekřičí.



Vaši pozornost si ovšem zaslouží celý grafický manuál. Najdete ho níže a ideální je pochopitelně přepnout si jeho prohlížení na celou obrazovku.



Vytvořit podobné dílo nebylo jednoduché. Skaut má přes 55 000 členů. S logem pracuje více než 1 000 z nich – profesionálních i amatérských grafiků. Pro řízení nové identity proto už nestačilo sepsat pravidla do manuálu, bylo potřeba vymyslet další nástroje, které ji dokážou lépe a rychleji distribuovat.

Autor manuálu Lumír Kajnar bude o tom, jak jeho tvorba za těchto podmínek vypadala, mluvit již ve čtvrtek 8. března na 3. ročníku konference BRANDstorming. Pokud se chcete dozvědět, jestli lze vizuální identitu značky tvořit podobně jako vzniká wikipedie či zdali příliš demokracie značku zabíjí, nebo ji posiluje, neměli byste u toho chybět.  

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: