Kontroverzní kampaň přirovnává obezitu ke kouření. Má být ještě častější příčinou rakoviny

15. 7. 2019 | Milada Zemanová
Na nebezpečí obezity upozorňují vizuály podobné krabičkám cigaret. Kampaň si ovšem vysloužila kritiku kvůli údajnému zesměšňování obézních lidí.

Nezisková organizace Cancer Research UK se snaží upozornit na skutečnost, že obezita způsobuje 4 nejběžnější typy rakoviny. A že je u nich příčinou častěji než kouření. Tím jsou svou fyzickou konstitucí v ohrožení miliony lidí. A právě toto je cílem aktuální kampaně, ve které Cancer Research UK propojuje obezitu s rakovinou a používá k tomu vizuály připomínající krabičky od cigaret. Chce poukázat, že obezita může být průvodním symptomem rakoviny.

Za jednotlivými vizuály stojí agentura Anomaly, která se inspirovala starými obaly od cigaret a na nich viditelným varováním před tím, že kouření způsobuje rakovinu. Srovnání obezity a rakoviny má ukázat, jak může změna politiky pomoci lidem vytvořit zdravější návyky.

Toto není poprvé, kdy Cancer Research UK propojilo rakovinu s obezitou. Kampaň, která byla spuštěna v loňském roce, lidi vybízela k doplnění chybějících písmen v předložených textech. Řemeslně je to skvělá práce poutající pozornost, byla ovšem odsuzována za tzv. fat shaming. Tedy za posmívání se lidem kvůli jejich nadváze. A právě se stejným obviněním se potýká i stávající kampaň.

Cancer Research UK se snaží oslovit vládu a přimět ji, aby se k obezitě postavila obdobně jako ke kouření . Nařízení, jako je například zvýšená daňová povinnost a zákazy uvádění na trh, jakož i zvýšená informovanost veřejnosti o zdravotních rizicích pomohly v posledních 50 letech snížit počet kuřáků ve Velké Británii. A podobných výsledků chce Cancer Research UK docílit i u obezity.

Michelle Mitchellová, výkonná ředitelka zmíněné společnosti, k celé kampani uvedla:

„Cílem naší nové kampaně je zvýšit povědomí o souvislosti mezi obezitou a rakovinou a inspirovat politiky, které vytvářejí zdravější prostředí. Obezita, stejně jako kouření, vystavuje miliony dospělých rizikům rakoviny — a podobně jako míra kouření lze míru obezity snížit pomocí vládních změn.”

Dále doplnila, že neustálé reklamy a propagace cenových akcí fast foodů mohou lidi snadno strhnout k nezdravému jídlu. Je tedy potřeba, aby vláda vycházela z poučení z prevence kouření a zavedla zákony, které každému usnadní udržet zdravou váhu.

Podle všeho obvinění z fat shamingu kampani jen pomáhá. Mluví se o ní více v médiích, a dostává se tak více do veřejného prostoru a povědomí, což je přesně její účel. Můžeme předpokládat, že Cancer Research UK po roce nezvolila podobný přístup náhodou.

Zdroje: Campaign Live, The Telegraph

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: