Optici vytáhli proti 3D brýlím, výrobci budou mít "co vysvětlovat"

28. 2. 2011 | RaTP
Čeští optici a optometristé vytáhli do boje proti stále populárnějším 3D zobrazovacím technologiím, respektive proti brýlím, které jsou pro jejich sledování nutné. Na veletrhu Opta to prohlásil viceprezident Společenstva českých optiků a optometristů. Podle něj je oko 3D technologiemi nadměrně namáháno, což může vést k trvalému poškození zraku.

3D brýle, zdroj: www.sxc.hu

Čeští optici a optometristé vytáhli do boje proti stále populárnějším 3D zobrazovacím technologiím, respektive proti brýlím, které jsou pro jejich sledování nutné. Na veletrhu Opta to prohlásil viceprezident Společenstva českých optiků a optometristů. Podle něj je oko 3D technologiemi nadměrně namáháno, což může vést k trvalému poškození zraku.

Prohlášení si ihned získalo patřičný mediální ohlas. Jak však upozorňují odborníci, ne takový, aby to vyvolalo citelnou reakci veřejnosti. Nabízí se však prostor pro rozdělení zahušťujícího se trhu na televizory zraku škodící a televizory bez rizika. Výrobci by mohli svou "bezpečnost" navíc deklarovat ve svých komunikačních celcích.

"Osobně vnímám tento postoj ze strany optometristů za lehce využitelný, či chcete-li zneužitelný v kampaních některých výrobců," uvádí PR specialista Tadeáš Soml. "Souvisí to i s tím, že v budoucnu se budou pravděpodobně vyrábět i levnější 3D displaye, které budou oko zatěžovat výrazně víc než ty současné." Ani Soml si však nemyslí, že by měl problém výrazněji ovlivnit prodej 3D televizorů nebo návštěvy 3D projekcí v kině.

Přitom 3D technologie byla v posledním kině hnacím motorem zvyšující se návštěvnosti. A to i přes to, že mnozí diváci začínají 3D projekce považovat naopak za diskomfortní a vyvolávající přílišnou únavu oči a přivozující malátnost.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: