Amazon si patentoval virtuální zrcadlo, díky kterému už si nebudete muset nikdy zkoušet oblečení

30. 1. 2018 | Kristýna Vozková
Dobrá zpráva (nejen) pro muže. Pokud se Amazonu podaří zrealizovat jeho patent, už si nikdy nebudete muset reálně zkoušet oblečení.

Všichni to známe. Do důležité akce zbývá týden, okolí na vás tlačí, že už je načase si konečně koupit ty koktejlky nebo oblek, a vás stále ještě nepřepadla „nakupovací nálada“. Při volbě mezi prošoupanými botami z obchodního centra a nákupem online vás od snazšího řešení odrazuje jen jeden faktor – nemůžete si to zkusit. „Na obrázku to vypadá pěkně, ale jak to bude vypadat na mně? Bude mi to sedět?

Tento doposud největší hendikep online nákupů možná v dohledné době vyřeší společnost Amazon. Ta si nechala patentovat virtuální zrcadlo, díky kterému by otravné zkoušení oblečení mohlo být skutečně minulostí. Tohle kouzelné zrcadlo by vám sice neřeklo, že jste na světě nejkrásnější, ale mohli byste si díky němu (virtuálně) vyzkoušet šaty na vlastní postavě a procházet se u toho třeba po pláži (bohužel také jen virtuálně).

Patent popisuje zrcadlo jako částečně reflexní a částečně transmisivní. Využívá kombinace displejů, kamer, projektorů, zrcadel a světel, prostřednictvím kterých vytváří speciální smíšený obraz. Nejdříve naskenuje vaši postavu a vygeneruje její virtuální model, na kterém identifikuje obličej a jeho jednotlivé části. Na tento model poté přenáší vámi zvolené šaty.

Můžete se díky němu vidět ze všech úhlů a pohybovat se i s oblečením v reálném čase. Navíc zrcadlo může vaše virtuální já umístit někam na pláž, kde si dámy vyzkouší bikini pro sezónu 2018. Pro formálnější příležitosti si pak mohou zkusit koktejlky v prostorách muzea historie a průmyslu ve Seattlu.

Samozřejmě je na místě dodat, že si společnosti patentují celou řadu svých nápadů, ale zdaleka ne všechny skutečně spatří světlo světa. Amazon má však reálnou šanci svůj patent dotáhnout až k realizaci hned z několika důvodů.

Jednak získal v loňském roce Body Labs, společnost, která již dříve vytvářela 3D modely lidského těla, oblečené do virtuálního oblečení.

 

AI zrcadlo by bylo navíc dalším logickým krokem společnosti po zavedení Amazon Echo Look, zařízení, které vám za pomoci Alexy umožní pořídit snímek nebo video postavy, přidat k němu pozadí a sdílet jej s přáteli. Díky funkci style check vám dokáže poradit, který outfit si máte zvolit,  přidá několik módních rad a doporučení a nakonec fotografii zařadí do vašeho osobního lookbooku, který máte vždy při ruce.

Vzhledem k tomu, že společnost Amazon nekomentuje své patenty, dokud není výsledný produkt na světě, můžeme zatím jen tiše vyčkávat a držet Amazonu palce.

Amazon ale není jediný, kdo se zabývá AI v oděvním průmyslu a propojením online a offline světa nákupů. Svou verzi AI zrcadel si vyzkoušel také internetový obchod Alibaba. V rámci festivalu Singles’s Day nainstaloval do zkušebních kabinek v kamenných obchodech speciální zrcadlo, které ze štítku určilo oblečení, které držíte v ruce, a nabídlo vám k němu vhodné oděvy a doplňky ze sortimentu. Jeho součástí bylo také tlačítko, které přivolalo personál s vámi zvoleným produktem v té správné velikosti.  

Virtuální realita může posloužit také v oblasti kosmetiky. V síti prodejen Sephora měly dámy možnost vyzkoušet si, jak by na jejich obličeji vypadaly různé produkty ze sortimentu dekorativní kosmetiky. Značka také představila vlastní aplikaci využívající rozšířenou realitu – Virtual Artist, která vám umožní to samé.

Ani společnost L’Oreal nezůstala pozadu. V jejich aplikaci Makeup Genius si rovněž můžete vyzkoušet všechny produkty značky a přitom na sebe mrkat nebo vyplazovat jazyk. Vaše hezčí já bude dělat na vašem smartphonu to samé.

 

Zdroje: fastcompany.com, cnbc.com, geekwire.com, pdfpiw.uspto.gov, loreal-paris.co.uk

 

Kam dál?

Se svým kouzelným zrcadlem se pochlubili také naši sousedé. Více se dozvíte v článku Slovenské virtuální zrcadlo Virtooal.com má nového investora. Zaujalo ex-šéfa Mall.cz Víta Endlera 

Štítky dokumentu: Amazon Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: