Jak prodávat ekologii

11. 12. 2008 | Brož František
Dvě zelené případové studie.

Rádi bychom vám představili několik zajímavých projektů, které se točí okolo oblasti ekologie. Respektive formou krátkých případových studii přiblížili formy marketingové komunikace, které byly využity pro zviditelnění jednotlivých projektů i společností.

Nakrmte šrotozemšťana

Osvěta v oblasti recyklace elektroodpadu je v ČR naprosto nezbytná. Společnost Asekol s. r. o., která se zabývá sběrem a ekologickou likvidací vysloužilých elektrospotřebičů, proto ve spolupráci s agenturou uspořádala zábavně vzdělávací happening pod názvem Nakrmte Šrotozemšťana. Akce se za velkého zájmu veřejnosti konala ve dnech 12. - 14. září 2007 na pražském Andělu. Ústředním tématem happeningu byla stavba sochy Šrotozemšťana, pro jehož konstrukci byly použity nejrůznější elektrospotřebiče přinesené v průběhu akce občany. Poslední den byl Šrotozemšťan, kterého stavěl akademický sochař Ondřej Sklenář, slavnostně odhalen. Na Andělu zůstala socha vystavena do 16. září, později byla přesunuta do Kovohutí Příbram.

Celá akce zahrnovala tyto aktivity:

  • Příprava scénáře akce, rozdělení rolí a samotné spuštění akce.
  • Po dobu konání happeningu každodenní vydání tiskové zprávy shrnující dění a informující o dalším programu, zacílené na bulvární, lifestylová a regionální média a deníky, se zvláštním zaměřením na elektronická média.
  • Propagace sběru a třídění elektroodpadu prostřednictvím významných osobností z oblasti showbusinessu.
  • Organizace tiskové konference s přesahem k obecné problematice stavu třídění elektroodpadu v ČR za účasti odborníků z Ministerstva životního prostředí a Magistrátu města Prahy.
  • Zajištění slavnostního odhalení sochy za účasti představitelů Hlavního města Praha včetně vytvoření fotopříležitosti pro média.

Kde všude:
V médiích se objevilo přes 60 výstupů, včetně zpravodajského pořadu Události, komentáře na ČT1 a v celodenní relaci Vaše téma na ČRo1 - Radiožurnálu.

Shell Eco-marathon

Společnost Shell v Evropě již více než 30 let pořádá největší soutěž pro konstruktéry úsporných vozů - Shell Eco-marathon. Od roku 2005 se jí účastní rovněž Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava se svým vozidlem HydrogenIX, poháněným vodíkovým článkem. Hned při své první účasti obsadila ve své kategorii čtvrté místo a pro svou účast v roce 2006 vyvinula zcela nový automobil HydrogenIX II. Přestože díky havárii vozidlo v soutěži nebodovalo, je to v současné chvíli nejúspornější vůz vyvinutý v České republice. Agentura využila této příležitosti a na podzim 200 vůz představila novinářům, společně s aktivitami společnosti Shell ve vývoji úsporných vozů a vodíkového pohonu.

Celá akce zahrnovala tyto aktivity:

  • Koncept celého setkání.
  • Press-kit představující vozidlo, koncept soutěže Shell Eco-marathon a úspěchy společnosti Shell na poli vodíkového pohonu.
  • Komunikaci s médii (tiskové zprávy představující soutěž Shell Eco-marathon i nejúspornější český automobil).
  • Vlastní setkání s novináři, kde bylo vozidlo představeno novinářům.

Kde všude:
Výsledkem byla široká publicita zahrnující také živý vstup ve vysílání nejsledovanější české večerní zpravodajské relace a reportáž v motoristickém pořadu Auto moto revue. 

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum Reportáže
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.