PR stunt: na symbol kapitalismu na Wall Street se dívá bronzová gorila z memů

20. 10. 2021 | Michl Petr
Máme tu novou verzi slavné kampaně „Fearless Girl“. Tentokrát souboj v zírání se sochou býka na Wall Street podstupuje bronzová socha gorily Harambe. Upozorňuje tím na novu sociální síť i na nerovnost v přístupu ke kapitálu u 1 procenta elit a zbytku světa.


Zdroj: @Stonybiker1 / Twitter

Bronzová socha býka připraveného k útoku (tzv. „Charging bull“) je pevnou součástí Manhattanu a Wall Street, ulice spojené s newyorskou burzou a sílou finančních trhů. Je zvyklá na turisty, kteří se s ní fotí, ale občas se nechtěně stane i součástí marketingové kampaně. Přesně to se stalo i v pondělí 18. října, kdy byl býk zasypán banány a proti němu „se posadila“ gorila — pochopitelně v rovnocenném postavení bronzové sochy.

Za tímto PR stuntem stojí sociální síť ve vývoji Sapiens.Network. Ta se definuje jako „postavená na blockhainu“ a chlubí se tím, že se "věnuje tomu, aby potřeby a blaho lidských bytostí byly na prvním místě". V praxi slibuje uživatelům absolutní kontrolu nad jejich uživatelskými daty. Tato časově omezená instalace má nicméně jiné důvody. Sociální síť je vysvětluje takto:

Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články: