Filmové řemeslo z Cannes: Nadlidé z londýnské paralympiády

24. 6. 2013 | Petr Michl

Film Craft byla jednou z posledních kategorií vyhlášených na Cannes Lions. Podle počtů udělených cen je zřejmé, že reklam vykazujících vysokou úroveň filmového řemesla bylo mnoho. Jen Zlatých lvů bylo uděleno 12. Přinášíme vám přehled těch nejzajímavějších. Grand Prix této kategorie si odnesla kampaň televizního kanálu Channel 4 na podporu britských sportovců z londýnské paralympiády, Meet The Superhumans. Agentura 4Creative London připravila minutu a půl trvající spot, který představuje paralympioniky jako hrdiny. Nechybí atraktivní prostřihy na detaily ze sportovních klání, ale ani ty, které rozhodně nemůžete obvinit z reklamního pozlátka - například přiblížené záběry na pahýly končetin se zkrabatělou kůží nebo rozcvičující plavkyně s nohou amputovanou u kyčle, která si toto místo podpírá berlí.

Režisér videa Tom Tagholm napsal loni na blogu Channel 4: „Nechtěli jsme se vyhýbat fyzickým atributům sportovců a jejich postižením. To vše jsme chtěli oslavit – jejich postoj, to, jak se přizpůsobili ve svém sportu, způsob, jakým dokážou používat svá těla. Video říká: „Takoví jsme." Nenakračujeme po špičkách okolo." Prostřihy jsou velice dynamické, nechybí ani flashbacky do minulosti – například výbuch miny mezi vojáky pohybujícími se v poušti (v Iráku nebo Afganistanu – pozn. red.) nebo záběr automobilové havárie. Záběr na hráče rugby, Andrewa Coganna, sedícího na vozíčku vedle změti plechu, který z vozu po bouračce zbil, je velmi výmluvný. Nic ale není bráno s nádechem patosu či nostalgie, jde jen o několikavteřinové ilustrace původu postižení sportovců, kteří nejsou zobrazování jako oběti, ale jako hrdinové.


Zlatého Lva si odnesla také inovativní kampaň Old Spice, Muscle Music, vytvořená pobočkou Wieden & Kennedy z amerického Portlandu. V ní jste si doslova mohli zahrát na svaly bývalého hráče NFL a příležitostného herce, Terry Crewse. Ten na nich měl připojeny elektrody a jejich zatnutím spustil konkrétní hudební nástroje. Na microsite si pak lidé mohli vyzkoušet nahrát vlastní skladbu ovládáním jednotlivých svalových skupin s pomocí klávesnice. Zajímavé bylo i umístění, jednalo se o první interaktivní reklamu na video portálu Vimeo.




Saatchi & Saatchi São Paulo vytvořilo v rámci propagace nového fotoaparátu M-Monochrom značky Leica kampaň naznačující, že každý fotoaparát má svoji duši. I proto je kultovní model zrcadlovky Leica III vypravěčem popisující život svého pána, válečného fotografa. Obraz je pochopitelně černobílý a jako pocta místu vzniku fotoaparátu je voiceover v němčině. Příběh končí v roce 1955 výbuchem nášlapné miny, která zahubí fotografa i jeho přístroj. Leica III nicméně žije dál, znovu se narodila v modelu uzpůsobenému černobílé fotografii Leica M-Monochrom.


Pořádné válení sudů má na svědomí GPY&R Melbourne. V kampani pro tonic Schweppes se kutálí dva lidé ze zasněžených horských svahů, přes louky a lesy až do osvěžující tůně – jen aby vám ukázali, co to je „Schweppervescence".


Z hlediska digitálních triků je výjimečný spot, Cloud, náležící ke kampani piva Guinness, Made of More. Jeho hlavním hrdinou je mrak, který se nedržel v davu a dělá si, co se mu zamane – třeba pomáhá hasičům při likvidaci požárů. Cílem reklamy má být identifikovat pijáky Guinnessu jako individuality, které nejsou součástí masy a našli si svou vlastní cestu. S tím souzní už samotná triková náročnost vytvoření realistického mraku i text vycházející z básně Williama Wordswortha: "The cloud came from the sea. He was not like other clouds. The wind could not command him. The more he saw, the more he did, and the more he did, the more he became. You see, he wasn't just a cloud, he was a cloud made of more." Zajímavé je, že další spot od agentury The Mill ke kampani Made of More byl natočen v České republice a vypadá jako reklama na Pilsner Urquell v černobílé barvě. Ta ovšem již žádné ocenění nedostala.




Tip redakce:
Z tohoto přehledu Zlatých lvů za filmové řemeslo jsme záměrně vynechali počin propagující likér Southern Comfort. Je zkrátka tak cool, že si zaslouží samostatný článek. Přečtěte si ho.



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.