StarCube Show 2013: Vítězové a jejich projekty

17. 5. 2013 | Petr Michl

V Brně proběhla StarCube Show jako slavnostní zakončení tříměsíčního startupového akcelerátoru StarCube organizovaného Jihomoravským inovačním centrem. Před porotu, v které nechyběla ani celá řada zahraničních osobností startupové scény, předstoupilo nakonec 8 týmů ze 14, které stály na začátku programu (představili jsme vám je již dříve v článku StarCube 2013: Představení týmů jarního běhu startupového akcelerátoru). Pro týmy na pódiu musel být večer zkouškou sebevědomí a zároveň vstupem do velkého světa. Pouštět svou prezentaci na obřím plátně a předvést pitch před více než třemi stovkami lidí v zcela zaplněném kinosále není jen tak.

Nejlépe na porotu zapůsobily tyto týmy:

1. Be Interactive

2. Matematika.hrou.cz

3. Braci

People's choice Award jako ocenění sympatií publika pak připadla stejnou měrou Jobote a OrganizeTube.

Be Interactive



Nejpočetnější tým v letošním StarCube má za cíl vytvářet interaktivní outdoorové hry pro telefony a tablety. Ty by měly vytáhnout děti od sledování svítících obrazovek v poloze vsedě a přimět je trochu se hýbat. Nyní je ve finální fázi vývoje hra  „Jak hráli skřítci na schovávanou", kdy v jednotlivých fázích hry čekají na děti profesionálními herci namluvené příběhy v podobě videí i interaktivní úkoly. Dlouhodobým cílem je samozřejmě, aby si rodiče stahovali tyto hry na App Store a Google Play. Nyní se Be Interactive snaží dostat svoje dílo do povědomí i prací na zakázku. Vyjednává například s brněnským magistrátem a je připraven vytvořit i dětského průvodce městem stavějícího na zábavě a příběhu čerpajícího například i z historických legend.

Matematika.hrou.cz



Matematika.hrou.cz
nabízí v největší zkratce soubor super jednoduchých online her na procvičování matematiky a nástroj pro učitele pro zadávání a kontrolu těchto testů. Testy pokrývají zhruba čtvrtinu učiva pro základní školy a jejich největší devizou proti konkurenci je to, že jsou k dispozici doslova na pár kliků. Dá se říci, že ze všech projektů na StarCube matematika.hrou.cz nejvíce „šlape" a díky reklamě na platformě Google AdSense i vydělává. Vzhledem k hustému výskytu reklamy de facto v každé části webu a faktu, že na portálu tráví denně až 2 tisíce unikátních návštěvníků 8 minut, jedná se o částky v relaci tisíců euro měsíčně. Přiznejme si, že grafická podoba webu není zrovna lákavá a reklamy jsou v současné podobě někdy až ofenzivní. To by měla změnit další fáze projektu postavená na modelu freemium.  Pracuje se na změně jádra webu i jeho vzhledu. Placená verze mířená zpočátku především na školy by učitelům měla umožnit kontrolu výsledků i vytváření testů. Tato prémiová varianta již bude samozřejmě bez reklamy.

Vyloučená není ani postupná expanze na zahraniční trhy, přes 15 % návštěvnosti příchází nyní ze Slovenska. Pro proniknutí do Velké Británie již byla zakoupena doména JustPractise.com.

Braci



Braci se v průběhu startupového akcelerátoru přejmenovali z Dancing Pillow a na Facebooku je můžete najít jako Bracelet Alerter. Ještě na loňské největší světové vývojářské soutěži pro studenty, Microsoft Imagine Cup, se zúčastnili s „tančícím polštářem", který měl upozornit na nebezpečí, třeba v podobě požáru nebo vloupání.  Nyní má ten samý účel plnit univerzálnější náramek, jenž může upozornit člověka na nebezpečí i v době, kdy nespí. Technologicky jde o mobilní aplikaci, která je propojená s náramkem, který po obdržení „signálu nebezpečí" začne silně vibrovat a výrazně svítit LED diodami. Dokáže rozpoznat hlas konkrétního poplašného zařízení nebo jakéhokoliv jiného zvuku (domovní zvonek, telefonní pevná linka, zvuk troubení mnoha typů automobilů), z hlediska technologického řešení tedy lze dělat v tomto aspektu paralely k aplikaci Sound Hound, která po pár vteřinách rozpozná interpreta a název desetitisíců skladeb, jež má ve své databázi.

Prototyp náramku Bracelet Alerter. Zdroj: facebook.com/BraceletAlerter

Náramek je primárně určen pro neslyšící, ale klidně může pomoci i lidem se špunty v uších nebo těm, co se izolují od okolí sluchátky. V prezentaci zaznělo, že ve Spojených státech je každé 3 hodiny zraněn neslyšící člověk při požáru a na každých 15 hodin připadá jedno úmrtí. Navíc problémy se sluchem jsou čím dál častější, v USA je prý ohroženo nějakou formou ztráty sluchu 20 % lidí. Na trhu existuje konkurence, ale je velice drahá – stojí třeba až 2 tisíce dolarů. Bracelet Alerter se má prodávat za 99 dolarů a má rozhodně velký trh, na nějž může cílit. Překážkou může být v počátku to, že většina neslyšících patří mezi starší generaci, která chytrým telefonům zase tak neholduje.

OrganizeTube



OrganizeTube je slovy jeho tvůrců „videopřehrávač na steroidech". Jeho uživateli budou fanoušci online videa, kteří si potřebují zmatek mnoha otevřených panelů uspořádat do playlistů. Prostředí OrganizeTube funguje jako platforma pro intuitivní vyhledávání obsahu na YouTube a DailyMotion. Ovládání je velice jednoduché a systémem „drag and drop" si můžete do svého playlistu přetáhnout ve vteřině video třeba z news feedu Facebooku otevřeného v jiném okně. I tento projekt využije platební model freemium, v základní verzi poskytne jen 5 složek na vytváření playlistů, placená verze jejich počet nebude omezovat a nabídne další možnosti filtrování. Tým už získal investora v podobě Václava Muchny, majitele jedné z globálně nejúspěšnějších českých technologických společností, Y Soft. To, že umí prezentovat, dokázal i na StarCube Show cenou publika. Tu získal především díky svému elevator pitch, který byl spuštěn na plátně ještě předtím, než vůbec vstoupil vůdce Organizetube, Vladimír Sedlařík, na pódium. Podívejte se na něj níže.

Jobote



Jobote je webovou aplikací pro jednoduchou publikaci inzerátů s nabídkou pracovních pozic, která usnadňuje publikování napříč sociálními sítěmi. Jedná se o příklad tzv. referral hiring využívaného především pro získání nového zaměstnance přes doporučení těch stávajících. Jobote umožní vytvořit snadno inzerát pro konkrétní pozici. Každý, kdo ji bude sdílet, tak bude činit s unikátním trackovacím kódem. HR oddělení bude mít přehled, kdo inzerát sdílel i to které sdílení konkrétního zaměstnance přineslo uchazeče o pozici.

Tento způsob náboru prý přináší i s odměnou pro zaměstnance, který pomohl do firmy přivést nového kolegu, až 70% úspory oproti standardní metodě s využitím personálních agentur. Produkt česko-amerického týmu ve složení Tomáš Horáček a Jason Bedore už úspěšně využily společnosti Pixmania, Dixons Retail a Vykupto a testují ho i další velké firmy, Webnode a AirBank. Toto řešení není technologicky unikátní a jistě ho lze vyvinout i jinou společností. Vzhledem k tomu, že s Jobote firmy získávají úspory a doslova „za vyzkoušení nic nedají", se ale domníváme, že by tento startup mohl relativně rychle nabrat dostatečné množství zákazníků. S rozšířením na americkém trhu mu má navíc pomoci známý investor, Jan Všianský. I proto jsme byli trochu překvapení, že Jobote nestanul minimálně mezi vítěznou trojicí.

Letošní jarní běh StarCube přinesl rozhodně celou řadu zajímavých projektů a to platí i pro ty, které z různých důvodů nakonec nedošly až na konec tříměsíčního cyklu. StarCube byl poprvé veden v angličtině a otevřen zahraničním týmům. Zúčastnily se ho tak týmy s členy pocházejícími z Palestiny, Jordánska, Sýrie i Itálie. Pomohlo to celkové kvalitě a už se těšíme na podzimní běh, StarCube Lite.

Zdroj fotografií: StarCube


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: