Vizuální vyhledávání produktů míří na Instagram

28. 6. 2021 | Beáta Vaňková, Petr Michl
Líbí se vám konkrétní kus oblečení na někom ve Stories, feedu nebo dokonce na ulici? Umělá inteligence Instagramu vám dokáže najít ten samý nebo podobný produkt v rámci toho, co můžete najít v Instagram Shops.

Facebook přidává do Instagramu vizuální vyhledávání, které je funkčně stejné jako Pinterest Lens a Google Lens. Vizuální vyhledávání umožňuje uživatelům skenovat položky ze skutečného světa. Tedy líbí se vám na někom šaty. Vyfotíte je, a umělá inteligence vám najde podobné v online obchodech, respektive v Shops na Instagramu. Tuto funkci lze použít i pro jakoukoli nahranou fotografii nebo video k vyhledání podobných výpisů produktů.


Mark Zuckerberg k této funkci uvedl:

„Nakupování začíná vizuálním objevováním.To znamená, že vidíte něco, co vám připadá hezké. Pak třeba chcete vidět další produkty, které jsou podobné, nebo chcete zjistit, jak ten produkt získat. A to je typ problému, se kterým může umělá inteligence pomoci." 

Zatímco je funkce už nějakou dobu k dispozici u konkurence, Facebook by ji mohl posunout na vyšší úroveň. V měřítku Facebooku to bude znamenat, že mnohem více lidí bude nyní moci používat vizuální vyhledávání, a to by se mohlo rychle přeměnit na obvyklé nákupní chování pro spoustu dalších lidí. Facebook v současné době tuto možnost na Instagramu testuje.

Augmentovanou realitu v reklamách uvidíte častěji

Kromě toho Facebook také celosvětově zpřístupňuje reklamy s produktovými značkami a zároveň testuje dynamické reklamy využívající augmentovanou realitu (AR) a rozšiřuje partnerství pro vyzkoušení AR. Lidskou řečí: více značek vám již v reklamě nabídne vyzkoušení rtěnky nebo slunečních brýlí přímo na vašem obličeji.

To vše dohromady bude mít velký vliv na rozvoj Facebooku v oblasti e-commerce. Jak si stále více lidí zvyká na vyhledávání a nakupování přímo z daných platforem, lze očekávat, že tato snaha bude nabírat na síle a změní způsob, jakým lidé jednotlivé aplikace používají. 

Zdroje: Social Media Today, Techcrunch


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: