Značky mají při spolupráci s influencery na Instagramu nové možnosti

8. 6. 2021 | Beáta Vaňková, Petr Michl
Instagram umožní influencerů označit „placené partnerství” s více než jednou značkou. Zároveň usnadní značkám a tvůrcům správu placeného partnerství a přidává podrobnější sdílenou analytiku pro Stories, Reels i live videa.

Spolupráce značek s influencery se stala regulérní součástí marketingového mixu mnoha značek a způsobem, jak mohou své produkty a služby dostat také k těm správným lidem z půl miliardy denních uživatelů na Instagramu. Není to bohužel zdaleka pravidlem, ale správným postupem je označit takovou spolupráci tzv. Branded Content tagem. Nyní Instagram rozšiřuje jeho možnosti.

Umožní tvůrcům označit až dvě značky v jednom příspěvku, čímž se rozšíří možnosti propojení propagačních akcí. Instagram také uvádí, že každá značka bude moci vidět tu druhou před schválením jakéhokoliv integrovaného sdělení.

„Prvotní test ukázal, že podniky a tvůrci oceňují transparentnost, kterou naše nástroje pro značkový obsah přinesly komunitě Instagramu. Po dalším přezkoumání zpětné vazby od našich partnerů v alfa verzi rozšiřujeme přístup k nástroji pro více našich partnerů. Tento nástroj jasně informuje o tom, kdy existuje komerční vztah mezi tvůrcem a podnikem. Když je příspěvek označen, lidé v záhlaví příspěvku uvidí ,Placené partnerství s'. Celosvětové zavádění bude probíhat postupně v průběhu několika následujících měsíců,” uvedl ve svém prohlášení Instagram.


Ukázka označení Branded Content tagem

Označení placeného partnerství před schválením

Instagram nyní také umožní tvůrcům zveřejňovat příspěvky s označeným placeným partnerstvím před schválením, i když bez uvedení názvu značky v příspěvku, který čeká na reakci.

To by mohlo tvůrcům poskytnout větší svobodu při publikování obsahu, aniž by museli čekat na delší dobu vyřízení od partnerské značky, což může být z hlediska včasného zapojení a trendů rozhodující. Značky si pak mohou vzít na schválení tolik času, kolik potřebují, přičemž jejich jméno se objeví v označení „Placené partnerství" až poté, co projde schválením.


Zdroj: Instagram

Tvůrci si nyní budou moci vyžádat schválení od značky také v nastavení a díky tomu žádost schválit nebo odmítnout při prohlížení média nebo v nastavení.

Instagram k tomu doplňuje:

„Spouštíme také službu Schvalování partnerů, která je určena pro bezpečnost značek a poskytne našim obchodním partnerům možnost předem schválit své partnery nebo tvůrce před tím, než je označí v příspěvku. Upozorňujeme, že při spuštění bude výchozí nastavení funkce Schvalování partnerů vypnuto, aby tvůrci mohli své obchodní partnery snadno označovat bez jakýchkoliv překážek. Obchodní partneři však mohou funkci Schvalování partnerů kdykoli zapnout a schvalovat tvůrce předtím, než budou moci obchodního partnera označit.”

Nové přehledy

Instagram také dává značkám větší přístup k informacím o výkonu v rámci partnerství publikovaného obsahu. Nedávno přidal nové možnosti přehledů pro Reels a živé vysílání a nyní budou tytéž údaje přidány i do analytiky dostupné značkám při placeném partnerství s influencery. Umožní větší dohled nad skutečnými výsledky jejich společné propagace.

„Označení obchodní partneři budou moci sledovat dosah a zapojení (lajky, komentáře) těchto příspěvků v aplikaci Facebook Page Insights. V případě Instagram Stories budou mít označení obchodní partneři k dispozici 14denní okno, ve kterém uvidí metriky, jako jsou dosah, kliknutí Stories vpřed, kliknutí Stories vzad, odpovědi a opuštění. Tvůrci budou i nadále vidět metriky ve svých přehledech aplikace,” uvedl ještě Instagram.

Instagram uvádí, že tyto nové doplňky budou v následujících týdnech zavedeny v živém vysílání, IGTV, Reels a Stories.

Zdroje: Social Media Today, Instagram

 

Jak jsme na tom v Česku


Jan Eisenreich

Jak jsme na tom s přiznáváním spoluprací značek a influencerů v Česku? V českém prostředí není legislativa světu sociálních médií přizpůsobená.  To, co už je v České republice z hlediska obsahu reklamy přes čáru, upravuje Zákon na ochranu spotřebitele. Ten také upravuje odpovědnost i za šíření reklamy. Influencerské spolupráce „na zapřenou“ by měl řešit příslušný krajský živnostenský úřad. Ten ovšem už jen z ryze kapacitních důvodů po porušování označování reklamy nepátrá sám od sebe, ale může zahájit šetření na základě podnětu.

Není tak divu, že dodržování českých zákonů týkajících se reklamy u influencerů dost pokulhává. Právník Jan Eisenreich se to rozhodl prozkoumat na vlastní kůži: nakoupil fanoušky v Indii, začal porušovat v příspěvcích jeden zákon za druhým a poté se udal na příslušných úřadech. Jak to dopadlo?

To se dozvíte v Marketing Journal podcastu. Mezi jeho témata patří:

  • Jaká česká legislativa se vztahuje na reklamu:Je hashtag #ad v popisku příspěvku dostatečný?

    • obecně;
    • v televizním vysílání;
    • u „audiovizuálních děl na vyžádání“ (tj. internetové televize a VOD služby);
    • u influencerů a ve světě sociálních médií.


  • Jak si pořídit fake profil.

  • Kolik stojí falešné komentáře.

  • Které úřady řeší „reklamní legislativu“ a u kterého vám hrozí postih nejpravděpodobněji.

  • Jak influencer marketing nedělat (děkujeme za příklad JUDr. Andree Verešové).

  • Jak řeší české zákony reklamu cílenou na děti.

  • Co si podchytit smluvně při spolupráci s influencerem.

  • A jak obecně k právu v influencer marketingu přistupovat.

 

Ač se může zdát právní téma jako něco nezáživného, troufáme si tvrdit, že je to tentokrát docela zábava.

Zmáčkněte PLAY.

 

Nahrávku rozhovoru si můžete například stáhnout do mobilu na tomto odkazu (klikněte poté na tři tečky na pravé straně přehrávače). Nejlépe ovšem uděláte, když si přidáte Marketing Journal Podcast také na vaší podcastové aplikaci. Měl by být dohledatelný na hlavních platformách, včetně SpotifyGoogle Podcasts nebo Stitcheru.

 

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: