„Co za to?" aneb Kolik stál český virál „Šílenec na D1“

22. 11. 2013 | Petr Michl
Roztřesená policejní kamera a cyklista jedoucí na dálnici přes 100 Km/h. I to něco stálo. Podívejte se na ocenění nákladů českého virálu „Šílenec na D1“.

Ve čtvrtém díle seriálu odhalujícím náklady tvorby videa pro vás máme něco speciálního. Virál "Šílenec na D1", který poprvé upozornil veřejnost na Videoflot – startup, který zprostředkovává setkání poptávky a nabídky na tvorbu videí a díky kterému vám podrobně rozložené nákladové položky videí přinášíme. Záběry z „policejního auta" na dálnici D1 měly virální efekt vyvolaný něčím, co je šílené a překvapivé. A to natolik, že o tom začnou mluvit masmédia. Do tří dnů zhlédlo s jejich pomocí video na 600 tisíc lidí.
Šílenec na kole, který se řítí rychlostí, jež by vyvolávala závist i u účastníků Tour de France a snad i popírá fyzikální zákony, pochopitelně vyvolal debatu, zdali to není podvod. Přihlášení značky k tvorbě videa přišlo až poté.

Pro mnohé může být překvapivé, že postup tvorby videa nebyl ve stylu „natočíme cyklistu v rychlosti 20 Km/h, vše pak čtyřikrát zrychlíme a nějak zfalšujeme záběry na tachometr". Při včerejší tipovací soutěži na naší facebookové stránce na to pravděpodobně  lidé spoléhali, a proto se většina tipů pohybovala pod hranicí 40 tisíc korun a vyskytl se i tip: „Jídlo a benzín". Vyhrává nakonec profesionál zabývající se videem, Jan Otruba, který přišel s nejvyšším tipem 80 tisíc Kč. Tržní ocenění tvorby videa dle Videoflotu bylo ovšem ještě o 10 tisíc větší. S vyššími náklady je spojeno to, že hlavní součástí tvorby byla postprodukce. Cyklista byl točený samostatně před zeleným plátnem a do videa z dálnice byl přidán až posléze.


Preprodukce:

výběr lokací: 9 hod hledání lokací - GoogleEarth, objetí a nafocení - 5 000 Kč

scénář/dialogy: 2 200 Kč

Produkce:

2 natáčecí dny

pronájem techniky: Canon EOS 7D + skla - 3 000 Kč, Gopro - 800 Kč. MagicArm - 2 000 Kč

režie: 8 000Kč

produkce: 9 000 Kč

točení cyklisty na greenscreenu, pronájem válců: 4 000 Kč

Postprodukce:

obrazová postprodukce: 38 000 Kč

zvuková postprodukce: 10 000 Kč

voiceover, 2 herci: 8 000 Kč

Ostatní náklady:

jídlo, pohonné hmoty atd.: 7 000 Kč

Lepší představu o tvorbě vám dá „making of"video výše. Slovo nyní dáváme tvůrci videa a duchovnímu otci Videoflotu i zmíněného virálu, Havranovi: „Tvorba videa s cyklistou měla tři části – preprodukci, poté samotné natáčení a nakonec obrazovou a zvukovou postprodukci.Před natáčením jsme nakoukali ohromné množství skutečných policejních videí, aby to působilo věrohodně. Pracovali jsme s tím, že na typickém policejním videu není skoro nic pořádně vidět, proto jsme se tomu přizpůsobili, a většinu času se tak po dálnici pohybuje jen nějaká tečka, až ke konci je opravdu pořádně vidět, že jde skutečně o cyklistu.

K samotnému natáčení - měli jsme přesný scénář, storyboard, mapky trasy a byli jsme domluveni, jak pojedeme po dálnici v autech podle toho, kam potom budeme dosazovat cyklistu Rudu, který byl natočený na greenscreenu. Celkově šlo o dva dny příprav, den natáčení a asi týden postprodukce."

Níže si můžete prohlédnout snímky z natáčení včetně náhledu dialogu "policistů".










Tip redakce:

Podívejte se na předchozí díly našeho seriálu:

"Co za to?" aneb Kolik stojí reklama na polštáře - č. 1.

"Co za to?" aneb Kolik stojí reklama na sociální síť pro umělce - č. 2

"Co za to?" aneb Zač je kýč - č. 3

Pět případových studií pak můžete najít v souhrnném článku  "Co za to?" aneb Kolik stojí video. Další podrobnosti o tvorbě videa se dozvíte na blogu Videoflotu.

Štítky dokumentu: Případové studie
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.