“Co za to?” aneb Kolik stojí reklama na polštáře - č. 1

17. 10. 2013 | Petr Michl

V létě jsme vám přinesli společně se startupem Videoflot článek “Co za to?” aneb Kolik stojí video. Jeho cílem bylo informovat o tom, kolik může stát tvorba videa a z jakých nákladových položek se skládá. Videoflot , který zprostředkovává setkání poptávky a nabídky na tvorbu videí, opustil beta testovací fázi, spustil novou verzi  webu a funguje již tzv. „naostro". Při té příležitosti uvádí nový seriál případových studií, které vám budeme v příštích týdnech představovat nejdříve na Marketing Journalu.

První případovou studií je reklama na polštáře Dorma. Vytvořil ji Adrian G. de la Peña z Mexika. Ten poskytl skutečně podrobný rozpočet tvorby videa. Ač by se mělo jednat o reklamu na polštáře, dlouho to nepoznáte. Video je spojeno ze scén z různých prostředí a s několika postavami, což pomáhá dynamice, ale nikoliv produkčním nákladům.

Včera jsme se na naší facebookové stránce ptali, kolik stálo video dle vás. Mezi tipy padly částky jako 50 či 70 tisíc Kč, ale i 186, 250 a 850 tisíc Kč. Pro zjištění toho, kolik to stálo doopravdy, se podívejte na jeho v českých korunách rozepsané nákladové položky níže.

Preprodukce 

Scénář: 3 000,-
Scouting lokací: 2 000,-
Výtvarná stránka: 9 000,-
Výtvarný asistent: 6 000,-

Preprodukce celkem: 20 000,-

Produkce

Herci (3 osoby): 21 000,-
Režie: 11 000,-
Asistent režie: 6 000,-
Producent: 10 000,-
Asistent produkce: 6 000,-
Kameraman: 10 000,-
Asistent kameramana: 6 000,-
Catering: 3 000,-
Doprava: 3 000,-
Pronájem studia: 2 000,-
Pronájem techniky - kamera, světla, car-grip: 8 000,-
Kulisy: 8 000,-

Produkce celkem: 94 000,-

Postprodukce

Střih: 8 000,-
Namluvení komentáře: 3 000,-
Hudba: 6 000,-

Postprodukce celkem: 17 000,-


Jak video vznikalo

Nejprve proběhlo několik schůzek s klientem, kde si obě strany společně ujasnily koncept. Tvůrce na základě konceptu sestavil scénář, který po doladění detailů k oboustranné spokojenosti klient finálně schválil. Celý tento proces trval měsíc.
Další kroky preprodukce obnášely hledání lokací, domlouvání členů týmu, zajištění techniky i studia a jiné přípravy - to zabralo opět jeden měsíc.
Samotné natáčení, jehož se účastnilo více než 10 lidí, trvalo 4 dny. Do této fáze počítáme i výtvarníka a jeho asistenta, kteří jsou v grafu uvedeni v rámci zjednodušení jen v preprodukci, avšak prolínají se celým procesem. Stejně tak režisér se účastnil všech fází videoprodukce až do konce.
Postprodukce zahrnovala sestříhání materiálu, namluvení komentáře k videu a podkresovou hudbu.

 

Štítky dokumentu: Případové studie

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: