Admosphere: Výdaje na reklamu klesly v létě o desítky procent

21. 9. 2010 | ČTK
Reklamní inzerenti v červenci a srpnu 2010 šetřili. Zatímco v červnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o pětinu, v červenci přišel propad o 35 procent. V srpnu výdaje na reklamu již proti červenci mírně vzrostly. Vyplývá to z informací monitoringu reklamních investic Admosphere. Srovnatelná čísla za loňský rok nejsou k dispozici.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Reklamní inzerenti v červenci a srpnu 2010 šetřili. Zatímco v červnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o pětinu, v červenci přišel propad o 35 procent. V srpnu výdaje na reklamu již proti červenci mírně vzrostly. Vyplývá to z informací monitoringu reklamních investic Admosphere. Srovnatelná čísla za loňský rok nejsou k dispozici.
V letních měsících, kdy lidé tráví nejvíce času na dovolených a mimo dosah médií, reklamní inzerenti tradičně šetří. První pokles reklamních investic se projevil již v červnu, kdy proti květnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o 19 procent na 4,74 miliardy Kč. V červenci následoval ještě výraznější pokles na 3,05 miliardy Kč. V druhém měsíci prázdnin se ochlazení reklamních výdajů zastavilo. Inzerovaná suma vzrostla o sedm procent na 3,25 miliardy Kč, ale stále zůstala hluboko pod předprázdninovými investicemi.
Společnost Admosphere se zabývá monitoringem reklamních investic českých firem v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a mimo domovy spotřebitelů. Firma při měření spolupracuje s Asociací televizních organizací, společností Mediaresearch, Asociací komunikačních agentur a Sdružením pro internetovou reklamu. Všechny hodnoty reklamních investic, které monitoring sleduje, jsou uvedeny v ceníkových cenách. Nezahrnují tedy množstevní ani jiné slevy.

Výdaje do reklamy od 1. května do 31. srpna 2010 v miliardách Kč:

květen 5,851
červen 4,736
červenec 3,051
srpen 3,251
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.