Admosphere: Výdaje na reklamu klesly v létě o desítky procent
21. 9. 2010| ČTK
Reklamní inzerenti v červenci a srpnu 2010 šetřili. Zatímco v červnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o pětinu, v červenci přišel propad o 35 procent. V srpnu výdaje na reklamu již proti červenci mírně vzrostly. Vyplývá to z informací monitoringu reklamních investic Admosphere. Srovnatelná čísla za loňský rok nejsou k dispozici.
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu
Reklamní inzerenti v červenci a srpnu 2010 šetřili. Zatímco v červnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o pětinu, v červenci přišel propad o 35 procent. V srpnu výdaje na reklamu již proti červenci mírně vzrostly. Vyplývá to z informací monitoringu reklamních investic Admosphere. Srovnatelná čísla za loňský rok nejsou k dispozici.
V letních měsících, kdy lidé tráví nejvíce času na dovolených a mimo dosah médií, reklamní inzerenti tradičně šetří. První pokles reklamních investic se projevil již v červnu, kdy proti květnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o 19 procent na 4,74 miliardy Kč. V červenci následoval ještě výraznější pokles na 3,05 miliardy Kč. V druhém měsíci prázdnin se ochlazení reklamních výdajů zastavilo. Inzerovaná suma vzrostla o sedm procent na 3,25 miliardy Kč, ale stále zůstala hluboko pod předprázdninovými investicemi.
Společnost Admosphere se zabývá monitoringem reklamních investic českých firem v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a mimo domovy spotřebitelů. Firma při měření spolupracuje s Asociací televizních organizací, společností Mediaresearch, Asociací komunikačních agentur a Sdružením pro internetovou reklamu. Všechny hodnoty reklamních investic, které monitoring sleduje, jsou uvedeny v ceníkových cenách. Nezahrnují tedy množstevní ani jiné slevy.
Výdaje do reklamy od 1. května do 31. srpna 2010 v miliardách Kč:
Cookies (v překladu „sušenky“) slouží k vyhodnocování chování návštěvníků našeho portálu.
Jsou to malé datové soubory ukládané do vašeho prohlížeče.
Můžeme vám s jejich pomocí zobrazovat obsah a reklamy, co vás budou s větší pravděpodobností zajímat. Dokážeme díky nim vyhodnocovat, které články se líbí nejvíce.
Registrovaní uživatelé se často nemusí znovu přihlašovat — web si je pamatuje, takže nepotřebují vyplňovat heslo a dostanou se rovnou i k jinak uzamčenému obsahu.
Cookies mohou zabránit i opakovanému zobrazování různých pop-up výzev, včetně této. Nastavte si je a v prohlížeči, který právě používáte, nemusíte tuto výzvu vidět celý rok.
(Více info)
Správa preferencí
vždy povolené
Základní cookies jsou potřeba proto, aby náš web mohl fungovat správně a byl bezpečný.
Tento typ cookies nám pomáhá sledovat, co se na Marketing Journalu děje. Vyhodnocujeme s jejich pomocí, jestli vše po funkční stránce šlape, jak má. Zároveň nám ale říkají, které stránky navštěvujete a jak moc vás zaujaly. Můžeme tak přizpůsobovat obsah tématům, které vás skutečně baví. Registrovaní uživatelé si díky nim nemusí tak často pamatovat heslo a mohou být přihlášení rovnou i při opakovaných návštěvách.
Reklamy můžou být někdy otravné. Čím je ovšem jejich obsah relevantnější, tím méně vás budou štvát a třeba je i oceníte — toho můžeme dosáhnout s pomocí marketingových cookies od nás a našich reklamních partnerů. Marketingové cookies pomáhají sledovat, co vás na webu zajímá. Pokud se je rozhodnete odstranit, můžete skončit jako mrtvý uživatel, kterému (reklamy) nutí zimník.