AI influencerky ohrožují živobytí těch reálných. Ty z platformy Fanvue konkurují i modelkám z OnlyFans

22. 2. 2024 | Aneta Birnerová
Již nějakou dobu se na poli sociálních sítí setkáváme s novým termínem. Jde o virtuální influencery, tedy o AI generované postavy které propagují vaše produkty stejně dobře jako slavné osobnosti z masa a kostí. Právě ti se nyní bojí o své peníze.

Hodnota stále rostoucího odvětví tvůrců obsahu pro sociální sítě se odhaduje na poctivých 21 miliard dolarů (přibližně 494 miliard korun). V současné době přitom registrujeme 207 milionů profesionálních tvůrců, z nichž 68 % jsou ženy. Zhruba polovina influencerů pak bere tvorbu obsahu jako svůj hlavní zdroj obživy.

Tito profíci tedy AI influencery přirozeně vnímají jako hrozbu. Nebojí se však až tolik o svoji práci, jako o snížení svých odměn za tzv. komerční spolupráce. Každá značka si zkrátka dvakrát rozmyslí, zda investovat nepřiměřené peníze do známé osobnosti, nebo jestli jí k propagaci nového deodorantu postačí sexy postavičky, jakými jsou například Sika Moon nebo Aitana.

Aitana je dokonalým dítětem španělské agentury The Clueless. Její spoluzakladatelka Diana Núñez se k nápadu vytvořit virtuální influencerky vyjadřuje následovně:

„Překvapily nás závratně vysoké sazby, které si v dnešní době influenceři účtují. To nás přimělo přemýšlet: ‚Co kdybychom si prostě vytvořili vlastní influencery?‘ Pak už to šlo ráz na ráz. Nechtěně jsme vytvořili monstrum. Ale krásné.“

Jak to tak u AI bývá, i v rámci influencer marketingu přichází spíš na pomoc s běžnými, repetitivními objednávkami a přispívají k automatizaci tvorby obsahu. 

Pro reklamu, kde vám jde zejména o posílení viditelnosti produktu, Aitana jistě postačí. Sofistikovanější kampaně založené na vtipu, kreativních vlohách či charakteru vybrané slavné osobnosti ovšem stále potřebují lidského influencera/ku. 

Také je třeba připomenout, že AI krásky jsou aktuálně „v trendu“. V komentářích u téměř každé fotografie najdete uživatele hádat se o tom, zda je dívka skutečná, nebo ne. Co se stane, až se z nového trendu stane běžná záležitost a dívky se „omrzí“, lze jen těžko předvídat. 

Fanvue nabízí smyslné chatboty

Můžete říkat, že krása se nikdy neokouká. Minimálně na tento argument sází platformy zaměřené také na lechtivější obsah jako Fanvue. Jde o sociální síť, kde si můžete chatovat AI generovanými kráskami o nejintimnějších touhách. Dosáhnete tak sexuálního uspokojení, aniž by se o vašich záletech dozvěděla živá duše.


Aitana má svůj profil jak na instagramu, tak právě na Fanvue.

Fanvue funguje od března roku 2020 a uctívá stejný princip jako zakladatelé Patreonu nebo nejoblíbenější platformy pro předplatné obsahu pro dospělé, OnlyFans. Platforma je otevřená všem tvůrcům a dovoluje jim sdílet svůj obsah a vybírat předplatné. 

Zásadní rozdíly ve srovnání s OnlyFans jsou hned tři. Zaprvé Fanvue slíbila, že nikdy neomezí dospělý obsah. Zadruhé tvůrce může vytvářet personalizovaná videa na přání, za které si diváci musí zaplatit zvlášť – ať už mají předplatné nebo ne. A konečně zatřetí, nijak zde nevadí syntetičtí tvůrci a tvůrkyně. 

Což je zásadní rozdíl oproti OnlyFans, kde je přípustný obsah vylepšený nebo upravený pomocí umělé inteligence pouze v případě, že patří ověřenému tvůrci obsahu OnlyFans – tj. skutečné osobě.

Jako menší platforma Fanvue nabízí i další pozitiva. Díky nižšímu vytížení se videa načítají mnohem rychleji. 

Svoji konkurenceschopnost dohání i na číslech. Zatímco OnlyFans si bere 20% provizi, Fanvue postačí pouze 15 %. I u výběru peněz se snaží být novější platforma více prozákaznická. Onlyfans vás na výdělek nechá čekat 4-5 dní, ale Fanvue poskytne peníze téměř okamžitě. 

Fanvue je stále ještě v počátcích, ale rychle roste. Měsíčně britská platforma napočítá 2,2 miliony neunikátních návštěv, což je stále téměř zanedbatelné v porovnání s více než 971 miliony, které zaznamenává OnlyFans. Nicméně měsíční přírůstek uživatelů Fanvue čítá pěkných 55.67 %. Dá se to připsat právě narůstujícímu hypu ohledně generativní umělé inteligence a apetitu některých lidí po AI dospělém obsahu. 

Ani AI influnecerkách se tu nedaří špatně. Představujeme vám Emily Pellegrini, která se z listopadových 80 tisíc sledujících na Instagramu vyhoupla na 286 tisíc v letošním lednu. Její účet je bohužel od února pozastavený. Zajímavější je ale její aktivita právě na platformě Fanvue, kde si její tvůrkyně během 6 týdnů v létě 2023 vydělala 9 688 $ (227 tisíc korun) díky předplatnému, obsahu placeného od kliknutí a dýškům od věrných fanoušků. 


Emily Pellegrini na Fanvue

Dokážeme uvěřit tomu, že AI porno bude v blízké budoucnosti natolik realistické, že poslouží svému účelu stejně dobře jako to pravé. Nutnost dalšího natáčení živých herců a hereček se poté značně sníží. Tvůrci AI krásek na Fanvue (ne, samo se to stále neudělá) mohou pro změnu plnit na počkání natolik bizární přání předplatitelů, do kterých by modelky a modelové z Only Fans nešli. 

Zakladatel Fanvue Will Monange dokonce doufá, že anonymita AI dovolí tvůrcům postal “utrhnout se ze řetězu“:

 

AI influencerka dovoluje jejímu tvůrci být kreativní, aniž by si je s postavou kdokoliv spojoval. Proč publikum chce s influencery komunikovat a zapojit se? V zásadě tím vždy stojí kreativní člověk, který se chce vyjádřit. Ať už se díváte na reálnou tvář nebo tu generovanou AI, základy jsou stále stejné."

Úspěch nesklízí pouze influencerky. I „pouhý“ obsah pro dospělé generovaný AI si našel své fanoušky. Na tuto službu se soustředí web Unstable Diffusion, kde si kromě slušných obrázků můžete vytvořit právě i ty lechtivé na základě textového zadání. Během minulého léta lidé na této platformě vygenerovali více než 500 000 obrázků za den. 

Přesto právě OF může mít větší šanci na přežití než aktuální porno produkce. Už jen z toho důvodu, že lákadlem pro mnoho lidí je zejména kontakt se svými idoly ve zprávách dávající alespoň zdání lidského spojení. I to je transakční a často falešné či neveřejně delegované na levnější pracovní sílu. V kontaktu s AI celebritou ale přestává dávat smysl si na něj vůbec hrát. 

Zdroje: Exploding topicsBusiness InsiderCrunch BaseIntelligencerNew York Post, Business Insider

Štítky dokumentu: Content Marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: