Airbnb se díky investici 500 milionů dolarů stalo oficiálním parterem olympijských her

20. 11. 2019 | Kristýna Vozková
Airbnb bude během následujících devíti let hrdým sponzorem olympijských a paralympijských her. Dostává se tak do společnosti těch největších brandů a vylepšuje si reputaci. Navíc z této spolupráce budou profitovat i bývalí olympionici.

Dalo by se očekávat, že se bude Airbnb před svým plánovaným vstupem na burzu v roce 2020 držet s investicemi spíše při zemi. Opak je však pravdou. Společnost zprostředkující ubytování po celém světě totiž podepsala s Mezinárodním olympijským výborem smlouvu o sponzoringu, jehož výše se měla podle zdrojů listu Financial Times vyšplhat k 500 milionům dolarů. Airbnb se tak stává oficiálním sponzorem olympijských a paralympijských her a její logo se tak bude po dobu devíti let objevovat po boku gigantů, jakými jsou Coca Cola, Alibaba, GE, Intel, Panasonic, P&G, Samsung, Toyota nebo Visa. 

Prezident Olympijského výboru, Thomas Bach, na adresu spolupráce při oficiálním ceremoniálu v Japan House v Londýně uvedl, že se Airbnb zavázalo poskytovat ověřené ubytování v hostitelských městech nadcházejících her – v Tokiu (2020), Pekingu (2022), Paříži (2024), Miláně (2026) a Los Angeles (2028). Informaci o finální výši sumy, kterou mělo Airbnb zaplatit, však ani jedna strana neposkytla. Ke spekulacím přispěl také tweet samotného generálního ředitele společnosti, Briana Cheskyho, ve kterém výše zmiňovanou částku popřel.

Během velkých akcí typu olympijských her v daných lokalitách poptávka po ubytování mnohonásobně převyšuje nabídku. Airbnb je tak možná na globálním trhu stále mladým hráčem, ale jeho potenciál je v tomto ohledu nesporný. Jak uvedl Chesky v rozhovoru pro Nikkei Asian Review:  

Do Tokia dorazí během her stovky tisíc lidí, ne-li více. Město ale nedisponuje tolika hotely, aby dokázalo všechny ubytovat. Kde mají zůstat? Nebudou se přece stavět nové hotely kvůli události, která tu proběhne jednou za čtvrt století.” 

Partnerství tak organizátorům razantně sníží náklady na organizaci her a zároveň zvýší jejich udržitelnost právě tím, že zabrání výstavbám nových ubytovacích zařízení. Airbnb si tak mimo jiné může vylepšit reputaci, která je v mnoha velkých městech spojena s vylidňováním center a zvyšováním cen podnájmů. Ani situace na japonském trhu nebyla pro společnost vždy růžová. V minulém roce byla v Tokiu přijata regulace hostitelů, přikazující mimo jiné i zveřejnění licenčního čísla, v důsledku které byly zrušeny všechny rezervace v rámci neregistrovaných ubytování. Aktuálně by však už mělo být návštěvníkům metropole k dispozici zhruba 50 tisíc možností ubytování v soukromých nemovitostech a dalších 20 tisíc v místních ubytovacích zařízeních.

Podle Thomase Bacha nemá Airbnb ambici nahradit olympijskou vesnici, ale bude jakousi zárukou ověřeného ubytování pro návštěvníky her, rodiny sportovců i zaměstnance. A že to dokáže předvedlo už během Mistrovství světa v Rugby, kdy zprostředkovalo v Japonsku ubytování 650 tisíc lidí. Nyní společnost slibuje stovky tisíc nových ubytovacích možností ve všech pěti hostitelských městech a všechny z nich ověřené.  

Tím však spolupráce nekončí. Na začátku roku 2020 by měla být naplno spuštěna také další služba s názvem „Airbnb Olympian Experiences“. Díky ní bude mít každý uživatel Airbnb možnost zakoupit si sportovní zážitek s některým z bývalých olympioniků. Pro ty představuje tato služba příležitost k získání nového zdroje příjmů.  „S podporou Airbnb vytvoříme nové možnosti pro sportovce z celého světa. Budou mít možnost profitovat z  podpory fyzické aktivity a olympijských hodnot,” dodal Chesky. 


Nabídka zakoupení Zážitku Veslování Prahou. Zdroj: airbnb.cz

Možnost zasportovat si po boku někdejších i stávajících hvězd nabízí Airbnb už i nyní v rámci své nabídky Zážitků v konkrétních destinacích. Momentálně je možné si za 77 liber dát lekci boxu s mistryní světa Keisher „Fire“ McLeod-Wells, přezdívanou také The Boxing Diva. V Čechách mají uživatele už nyní možnost naučit se v Praze na Vltavě veslovat od někdejší světové šampionky na skifu ve věkové kategorii do 23 let Daniely Nacházelové. 

Zdroje: forbes.com, businessinsider.comtheguardian.com

Štítky dokumentu: Budování značky Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.