Alza spouští službu Třetinka. Může ukrojit kus byznysu prodejcům spotřebitelských úvěrů

30. 10. 2017 | Petr Michl
Alza přichází s v české e-commerce dosud neviděnou službou. Díky Třetince lze pořídit vybrané zboží za třetinu ceny. Zbytek stačí uhradit kdykoli v následujících třech měsících. Zákazník neplatí žádné poplatky, navýšení či úroky navíc.

Když máte hodně hotovosti, můžete nabídnout zákazníkům velké věci. Přesně to nyní dělá Alza, která zavádí v české e-commerce dosud neviděnou službu s názvem Třetinka. Díky ní lze pořídit vybrané zboží za třetinu ceny. Zbytek stačí uhradit kdykoli v následujících třech měsících. Zákazník nezaplatí nic navíc – žádné navýšení, žádné úroky. Pokud nemůže zboží doplatit, pak ho vrátí.

Princip je jednoduchý: zájemce si vybere produkt, zaplatí třetinu ceny a zbytek doplatí do 3 měsíců. Třetinka je tak vhodné řešení pro všechny, kteří nechtějí zatížit svůj rozpočet velkým jednorázovým výdajem nebo mají obavu vzít si spotřebitelský úvěr. Třetinka může dle Alzy pomoci například rodinám lépe rozložit náklady na nákup vánočních dárků. 

„Díky rostoucím finančním výsledkům a zázemí silné a stabilní společnosti se Alza rozhodla vyjít nakupujícím maximálně vstříc při pořízení zboží, a to ještě před Vánocemi, kdy rozpočty bývají mnohdy skutečně napnuté,“ uvedl Jiří Ponrt, finanční ředitel Alza.cz, a dodal: „Vyšší platební komfort nezatížený úvěrem jsme na trhu pro naše zákazníky postrádali. Proto jsme službu interně sami vymysleli a implementovali do systémů, za což patří dík zejména našemu IT oddělení.“

V modelové situaci si například zákazník koupí v prosinci za třetinu ceny mobilní telefon iPhone 7, který stojí 16 490 Kč. Jednoduše vybere „koupit za třetinku“, zaplatí 5 500 Kč kartou a podle svých možností uhradí v novém roce buď najednou, nebo postupně zbytek přes „doplatit objednávku“ ve svém uživatelském účtu. Uživatel služby nezaplatí ani o korunu navíc. Pokud zákazník nemůže splácet, zboží jednoduše vrátí a uzavře s Alzou individuální dohodu o narovnání.  

Třetinka bude přednostně nabídnuta členům Alza Premium a v následujících týdnech i pro další věrné zákazníky Alzy. Jedná se o chytrý tah, ke kterému jako společnost potřebujete hodně volné hotovosti. Není přitom náhodou, že Třetinka přichází v předvánočním čase. Právě ten je totiž nejdůležitější sezónou pro poskytovatele spotřebitelských úvěrů. Tak silný hráč, jakým je Alza, jim dokonce tímto krokem může sebrat citelnou část klientů. 

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: