Alza testuje přepravní obal na zboží RepeteBox, který jde použít až stokrát

29. 7. 2019 | Petr Michl
Jeden RepeteBox v oběhu může nahradit i 100 klasických jednorázových poštovních obálek objemu do 7, nebo do 14 litrů. Vyrábí se na Moravě v chráněných dílnách. Test od Alza.cz mu může pomoci k masovějšímu prosazení, navíc na nové RepeteBoxy budou recyklovány i reklamní plachty s Alzákem.



Mnoho značek se snaží přijít s více environmentálně zodpovědným přístupem. E-shopy mají ovšem tu nevýhodu, že i ve srovnání s kamenným obchodem produkují jednorázové obaly navíc. Částečnou nápravu slibuje na Moravě vytvořený RepeteBox. Nyní ho začne používat i největší internetový prodejce Alza.cz.  

Znovu a znovu použitelná obálka může při zachování ochrany zboží před poškozením v mnoha případech nahradit neskladné krabice a uspořit místo. Navíc je díky své speciální úpravě určena ke zpětnému odběru: v obálce je jazyk, na který se nalepí vytištěná zpětná adresa pro vrácení, další možnost je zboží přímo před zákazníkem z obálky vyjmout a vzít si ochrannou schránku ihned zpět.

„V Alze se vždy snažíme podpořit tu správnou věc – a mladým nadšencům s konkrétními  inovativními nápady opravdu fandíme. V oběhu může jediný takový obal nahradit i 100 klasických jednorázových poštovních obálek – tím se značně zredukuje odpad a šetří se nejen přírodní zdroje, ale i ty finanční,“ uvádí Aleš Zavoral, předseda představenstva Alza.cz, a dodává: „Pilotní testování právě probíhá v Bratislavě a naši slovenští zákazníci na vratné obálky reagují velmi pozitivně.“

Richard Bystřický, CEO RepeteBoxu, říká:

„Jsme parta mladých lidí, kterým není jedno, co po nás zůstane. Kolik vytvoříme odpadu a co s ním uděláme. Sami často nakupujeme online. Je to rychlé, pohodlné a přehledné. Vrásky na čele nám ale dělá množství odpadu, které s e-shopy mnohdy souvisí. Obaly, které jsou často jen na jedno použití, rychle splní svůj účel a končí v popelnici. Proto jsme se rozhodli vyvíjet znovupoužitelné obaly, které lze používat pořád znova a znova.“

Firma momentálně jedná o zrecyklování vyřazených reklamních plachet pro tyto účely. V blízké době se tak může stát, že zákazník dostane své zboží v RepeteBoxu s obřím okem či rukou Alzáka. Použití podobných smysluplných inovací může e-shopům přinést razantní snížení ekologické stopy, úsporu zdrojů, ale i snížení nákladů na obalový materiál  v porovnání s jednorázovými produkty. Start-up má zatím v nabídce dva rozměry obálek – 7 a 14 litrů. Měkké obálky vyrábí ve spolupráci s chráněnými dílnami na Moravě.

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: