Alza zavádí bezkontaktní vyzvednutí zboží i jeho reklamaci

30. 3. 2020 | redakce
Alza zavádí v Česku i na Slovensku další preventivní opatření v podobě samoobslužných vratek a reklamací. Obojí můžete na místě probrat s pracovníkem Alzy, ale přes monitor.


Aktuální podoba zvýšených bezpečnostních opatření na výdejnách Alzy. Zdroj: Alza.cz

Výdejny e-shopů mají na rozdíl od kamenných obchodů povolený provoz i ve stavu nouze vyhlášeném v České republice. To ale neznamená, že mohou jet ve stejném režimu. E-shop Alza.cz zesiluje s ohledem na přetrvávající situaci v Česku i na Slovensku bezpečnostní a ochranná opatření na pobočkách. Po zavedení bezkontaktního výdeje objednávek nyní umožňuje zákazníkům také reklamovat či vracet zakoupené zboží zcela svépomocí. Pro tyto účely firma vybavila všechny své pobočky speciálními terminály, kde stačí jen vyplnit online formulář a zboží poté odevzdat na pult či sběrné místo. Alza také doporučuje reklamace častěji zasílat poštou.

Samoobslužné vratky a reklamace jsou dalším z řady preventivních opatření, které Alza zavádí pro maximální ochranu zdraví zákazníků i zaměstnanců. Na výdejních místech tak v uplynulých dnech přibyly např. také terminály pro bezkontaktní nákup na splátky, pro sjednání pronájmu formou Alza NEO, nebo na Třetinku (pouze v ČR).

„Naším cílem je umožnit lidem co nejbezpečnější a nejspolehlivější nákup – od vyzvednutí objednávky, přes sjednání splátek či pojištění až po možnosti reklamace. Vzhledem k tomu, že pobočky patří stále k nejoblíbenějším způsobům odběru zboží, byl přesun veškerých našich služeb do bezkontaktního módu jediným možným řešením. Díky nesmírnému nasazení našich zaměstnanců se nám podařilo vše spustit za extrémně krátkou dobu, konkrétně za necelé tři dny,“ přibližuje ředitel pobočkové sítě Alza.cz Miroslav Kövary s tím, že na pobočkách také stále platí přísná hygienická opatření: „V posledních dnech jsme ještě více zintenzivnili úklid. Veškeré kontaktní plochy se nyní dezinfikují 5x za hodinu.“

Všechny služby spojené s nákupem a vrácením zboží nyní zákazník vyřeší buď zcela online, nebo skrze vyhrazené terminály. Např. u reklamací či odstoupení od smlouvy (vratek v zákonné 14denní lhůtě) jednoduše vyplní formulář, kde popíše vadu či důvod vrácení, a zboží spolu s ním odevzdá na určené místo. Poté obdrží obratem zprávu o přijetí zboží, čímž začíná běžet standardní zákonná lhůta 30 dní na zpracování reklamace.

Fungování na výdejnách Alzy přibližuje video s Mikolášem Tučkem alias Tukanem.

Alza dodává, že až 55 % případů navíc řeší neprodleně, a zákazník tak může mít peníze na účtu či v Alza Kreditech již v řádu jednoho až dvou dnů. U vratek firma refunduje platbu obvykle do dvou pracovních dnů. Pro ještě bezpečnější vrácení zboží e-shop doporučuje předvyplnit online formulář z domova nebo poslat zboží rovnou poštou či skrze dopravce na centrální příjem reklamací.

Alza přesunula do bezkontaktního režimu i servis a poradenství, který jde řešit nyní online na dálku díky servisně-instalačním službám e-shopu. Pomocí vzdálené správy PC pomohou vyškolení pracovníci např. se spuštěním nového PC, instalací softwaru a operačních systémů, konfigurací tiskáren, skenerů nebo 3D tiskáren a správnou údržbou PC, včetně jeho vyčištění, zrychlení či upgrade.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.