Aplikace Atlas cen odhaluje skutečné prodejní ceny nemovitostí

18. 2. 2020 | redakce
Za kolik se v ČR prodávají nemovitosti? Český PropTech startup Reas z investiční skupiny Miton spouští zdarma veřejnou mapu reálných prodejních cen nemovitostí.

Zbrusu nová bezplatná online aplikace Atlas cen jako první zpřístupní reálné prodejní ceny nemovitostí v celé České republice - snadno, rychle a bez nutnosti zadávat osobní údaje. Za vývojem aplikace stojí Reas, český PropTech startup pod záštitou investiční skupiny Miton. Reas tak pokračuje ve své dlouhodobé misi zpřehlednit český realitní trh.

„Vedle reálných prodejních cen, které pocházejí z Katastru nemovitostí, lze v Atlasu cen dohledat také informace o tom, jak dlouho se byt prodával, o kolik procent za tu dobu klesla jeho cena, odkaz na minulé i současné vlastníky, a tam, kde se podařilo dohledat veřejně dostupná data, i fotografie z inzerce. Pro Prahu jsou dostupná data za uplynulé dva roky, pro zbytek republiky za minulý rok,” říká Michal Makoš, CEO firmy Reas, která aplikaci vyvinula.

Dosud se data dala sehnat výpisem z Katastru nemovitostí nebo přes online cenové mapy, informace ale byly zpoplatněné, bylo třeba na ně čekat a vyžadovaly vyplnit formulář včetně osobních dat. Atlas cen je rychlý, bezplatný a navíc uživatelsky jednoduchý. Má podobu přehledné mapy, kde si za pár vteřin každý může vyhledat vybrané město, čtvrť nebo ulici. Uživatel si také může nastavit sledování vybrané lokality a nechat si e-mailem zasílat informace o změnách.

Reas data o prodaných nemovitostech shromažďuje proto, aby mohl nabízet rychlejší a přesnější cenové nabídky na prodej nemovitosti.

„Chceme rozsvítit světlo na českém realitním trhu, který je džunglí, ve které se nezkušený prodávající snadno ztratí,”vysvětluje Michal Makoš, CEO Reasu. “Naším cílem je razantně zjednodušit a zrychlit proces prodeje nemovitosti. K tomu potřebujeme zpracovávat velké množství dat. A když už tato data máme, rozhodli jsme se je nabídnout bezplatně i veřejnosti,” dodává Makoš.

Od aplikace si Reas slibuje také reálnější představy prodávajících o hodnotě jejich nemovitosti. Ty jsou často zkreslené cenami z realitních serverů, které bývají nadsazené. Prodávající logicky nejprve zkoušejí prodat za co nejvíc. Riskují tím ale prodloužení doby prodeje, a také to, že jejich nemovitost bude působit jako “ležák”, o který není zájem. V Atlasu cen je možné najít i procento, o které cena v průběhu prodeje klesla z původní inzerované ceny.

Atlas cen je nyní ve fázi veřejné beta verze. V některých případech mohou být matoucí i samotné údaje z katastru a cena neodpovídá reálné hodnotě, např. kvůli daňové optimalizaci, neuvádění DPH u novostaveb nebo z dalších důvodů. Tým Reasu na vylepšování Atlasu cen neustále pracuje.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: