Barvoslepost? 6 tipů, jak udělat svůj web více barevně přívětivý

13. 10. 2021 | Lucie Životská
Přemýšleli jste někdy nad tím, jak vaše webové stránky vidí barvoslepí lidé? Určitě byste je totiž neměli opomíjet. Už jen kvůli tomu, že s barvami má problém na celém světě téměř 300 milionů lidí. Jak jim můžete přizpůsobit vaše webové stránky?

Celosvětově trpí barvoslepostí přibližně 1 z 12 mužů (8 %) a 1 z 200 žen. Abyste si to lépe dokázali představit, pak organizace Colour Blind Awareness nabízí velmi jednoduché přirovnání: na celém světě žije přibližně 300 milionů barvoslepých lidí, což je téměř stejné množství lidí, jako žije v USA.

Níže najdete tipy, jak můžete přizpůsobit svůj web design, aby byly vaše stránky přívětivější i lidem, kteří s barvami bojují. 

Hlavní formy barvosleposti

Abychom věděli, jak stránky vystavět, tak se nejdříve pobavme o typech barvosleposti. Můžeme se pak lépe vžít do pohledu lidí, kteří touto poruchou trpí. Existuje totiž ještě více (celkem tři) variací, jak lze barvy vnímat.

Protanopie

Protanopie je porucha barvocitu, při které postižený nevnímá červenou barvu, respektive červenou barvu vnímá jako mnohem tmavší. Naopak zelenou barvu lidé s touto poruchou často zaměňují za červenou. Níže vidíte rozdíl mezi vnímáním barevnosti zdravým zrakem (vlevo) a poté vpravo tím trpícím protanopií.

Protanopia

Deuteranopie

Další typ barvosleposti se nazývá deuteranopie a vyznačuje se tím, že daný člověk nevnímá zelenou barvu. Jeho svět je pak převážně zbarven do modra a odstínů žluté: 

 Deuteranopie

Tritanopie

Třetím typem poruchy barvocitu je tritanopie, zde se vyskytuje problém s rozeznáváním modré barvy. Tito lidé vlastně nerozlišují odstíny modré a zelené a žlutou barvu vnímají jako růžovou, jak můžete vidět níže:

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.