Born Free popisuje život zvířat v zajetí prostřednictvím rozhovorů z karantény

29. 7. 2020 | Kristýna Vozková
Nestěžujte si na karanténu. Některá zvířata jsou pod zámkem celý život. Krátký film Creature Discomforts: Life in Lockdown odhaluje tragický životní osud divokých zvířat prostřednictvím rozhovorů o karanténě.

Dalo vám těch několik týdnů v izolaci pořádně zabrat? A teď si představte, že vás někdo drží pod zámkem celý váš život. Charitativní organizace Born Free, která se snaží svými aktivitami udržet co největší množství divokých zvířat mimo klece, představila nový film s názvem Creature Discomforts: Life in Lockdown. Ten přebírá reálné rozhovory s lidmi o zkušenostech s karanténou, aby jejich prostřednictvím přiblížil život zhruba dvou milionů zvířat uvězněných v cirkusech, zoologických zahradách, akváriích nebo delfináriích. 

Tato zvířata jsou také často nucena k životu mezi čtyřmi stěnami, odloučena od svých rodinných příslušníků a bez možnosti zahnat nudu. Stejně jako lidé zažívají pocity úzkosti, osamělosti a deprese, a v důsledku toho u nich často dochází ke zhoršení fyzického i duševního zdraví. U některých z nich se může projevit i speciální forma psychické poruchy, tzv. zoochóza (psychóza způsobená životem v nevhodných podmínkách) a rovněž sklony k sebepoškozování. 

To přivedlo tým londýnské pobočky kreativní agentury ENGINE k otázce: Kdyby zvířata mohla mluvit, co by o životě v zajetí řekla? Kampaň tak kreativně využila dopadů pandemie koronaviru k demonstraci celosvětového problému, do kterého se my jako lidé snad nyní dokážeme lépe vcítit. Doktor Chris Draper, který v Born Free zastává funkci Head of Animal Welfare and Captivity, uvedl: „Mnoho z nás v posledních měsících trpělo v důsledku karantény. V mnoha ohledech nám to poskytlo jen krátký pohled na frustrace a kompromisy, kterým musí divoká zvířata v zajetí čelit po celý svůj život. Tento krátký film nám umožňuje vnímat zoologické zahrady, delfinária, cirkusy a obchod s exotickými zvířaty z pohledu zvířat.“ 

Jádrem kampaně jsou reálné rozhovory pořízené s lidmi během karantény. Nikdo z nich dopředu nevěděl, za jakým účelem odpovědi poskytuje, aby byly co nejvíce syrové. Režisér Peter Peak s týmem následně vybírali reakce obsahující přiměřenou porci emocí. Z původních nahrávek tak nebyly odstraňovány ani přeřeky, zakoktání nebo opakování slov.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: