Tyto billboardy se mohou na slunci spálit. Ukazují, že vy také

8. 7. 2025 | Petr Michl
Billboardy v Británii upozorňují na rizika vystavení kůže slunečnímu záření tím, že ukazují jeho působení. Minutu po minutě, a to dle intenzity UV záření v místě, kde stojí.

Pobývat pod ostrým sluncem bez opalovacího krému s UV faktorem není rozumné a čím dál více lidí si to uvědomuje. Zároveň je tu ale i mnoho těch, kteří opalovací krém použijí až v okamžiku, když si jdou lehnout v plavkách k vodě. To, jaký vliv může mít vystavení slunečním paprskům, ukazuje v Británii kampaň „The Burnable Billboard“ od The British Skin Foundation ve spolupráci s Wonderhood Studios.

Činí tak na digitálních billboardech, které ilustrují dopady UV záření na různé druhy lidské kůže, a to doslova minutu po minutě. Využívá přitom reálná data o aktuálním počasí a s pomocí modelu umělé inteligence trénovaného ve spolupráci s dermatology pak zobrazuje změny, jež by šlo od pohledu pozorovat na kůži někoho, kdo by byl v daném okamžiku „bez třička a bez ochrany“.

Billboard v úvodu tohoto článku ukazuje záda vystavená slunci po 1 minutu a 16 vteřin. Níže pak můžete vidět změnu po uplynutí dalších 3 hodin a 32 minut.

Základem kampaně byly detailní záběry pleti — záměrně krásné a zdravé, aby vytvořily kontrast se stavem po spálení. K tomu pochopitelně nešlo eticky ani prakticky dojít přirozenou cestou. K tvorbě modelu pro změnu pleti proto bylo přizváno AI studio The Gardening.club. To s pomocí interpolace s využitím umělé inteligence vytvořilo plynulé přechody mezi jednotlivými fázemi dopadu vystavení se slunci. Nešlo ovšem o předpřipravenou animaci, výstup reagoval na živá data o UV záření na místě. Thomas Roope z The Gardening.club k tomu uvedl:

„Výrobní proces byl doplněn tradičními nástroji — fotografováním, kódováním a vývojem,  ale k jejich propojení byla nutná umělá inteligence. Realizace této myšlenky jednoduše nebyla dosažitelná bez nových technologií."

Kampaň vznikla také jako reakce na průzkum, který říká, že se v Británii jen během jara spálilo na slunci 38 % Britů. Pouze 27 % Britů se pak dostatečně před sluncem chrání. „The Burnable Billboard“ Britům připomíná, že stále potřebují ochranu před sluncem, i když si myslí, že ani pořádně nesvítí.






Zdroje: Instagram / The British Skin Foundation, Sweetshop , The British Skin Foundation


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: