Český start-up Aircasting chce zrychlit výběr herců do reklam a filmů

27. 2. 2019 | Petr Michl
Online platforma Aircasting ušetří čas i nervy těm, co chtějí herce do reklam, i hercům samotným. Těm nabízí možnost přijít k práci bez objíždění castingů a dlouhého čekání, než na herce přijde řada.



Nová platforma Aircasting vznikla s jedním cílem: umožnit filmařům, reklamním agenturám a fotografům najít ty správné tváře pro jejich projekty. Nevyžaduje osobní účast na zdlouhavém castingu, a tím šetří čas hercům i produkcím. 

Za projektem stojí Adam Vopička, reklamní režisér (například pro Samsung, Gambrinus či Liftago), spolu s Ondřejem Planým a Slavomírem Benkem. “Herci musí absolvovat řadu castingů za rok. Chceme jim ulehčit, aby nečekali nesmyslně dlouho na konkurzech, nevyplňovali dokola spousty papírů, zbytečně necestovali a nestresovali se v ne vždy přátelském prostředí. V rámci databáze mají navíc všichni stejné šance, protože předvýběr lze nastavit velmi variabilně dle požadavků produkce a nedělá jej nekompetentní osoba, jak tomu v praxi často bývá. Produkcím zase doposud ztěžovala práci neefektivní komunikace, velké prodlevy v dodání materiálů a nabídka tváří bez špetky invence,” popisuje důvody vzniku Vopička.

Celou platformu vyvinuli autoři na své náklady. Kromě České republiky předpokládají její rychlé rozšíření i do dalších zemí. Na adrese www.aircasting.cz se již nyní mohou registrovat první uchazeči o reklamní a filmové role. Pro herce je registrace zcela zdarma, u produkce se poplatek odvíjí od rozsahu projektu a je postaven hlavně na standardním agenturním fee z vyplacených honorářů, jak je v castingu obvyklé. „Vše probíhá online - produkce vytvoří casting, záhy na to obdrží předvybraní uživatelé notifikaci s nabídkou a zadáním. Oslovení natočí video dle instrukcí a počkají na výsledek,” popisuje jednoduchost Ondřej Planý zodpovědný za technické řešení.

„Aircasting samozřejmě počítá i s variantou klasických castingů, a to v případě specifických požadavků klientů a osobních pohovorů s režiséry. I přesto bude úspora času ve srovnání s klasickými castingy enormní,” doplňuje jej Slavomír Benko.

V následujících týdnech uvedou autoři na trh produkční část — budou mít k dispozici několik možností, jak vyhledávat vhodné uchazeče. Vložením klíčových slov, nebo dokonce na základě fotografie, podle které databáze vyhledá podobné obličeje. Nebude chybět ani široká škála detailních filtrů. Systém umožní svižnou komunikaci s talenty, snadnou správu projektů a sdílení výsledků castingu v rámci týmu. Kolem platformy časem vznikne i specifická oborová komunita, s rychlejším sdílením informací a většími možnostmi pro výběr role.

Zakladatelé Aircastingu

Adam Vopička je autorem prvotní myšlenky Aircastingu. Zkušenosti má co by reklamní režisér a stojí za komerčními spoty pro značky jako je například Lego, Pilsner Urquell nebo Samsung. Je také zakladatelem produkční společnosti Flux Films.

Ondřej Planý je zodpovědný za technickou realizaci Aircastingu. Ze sedmiletého působení ve společnosti Avast Software si přináší zkušenosti s řízením vývoje nových technologií a aplikací, které dnes používají stovky milionů uživatelů.

Slavomír Benko má na starosti produktové směřování Aircastingu. Zkušenosti čerpal na manažerských pozicích ve společnostech s globálním dosahem jako Avast Software nebo Electronic Arts. Zároveň je spoluzakladatelem promotérské agentury Radiant Promotions (která přivezla do ČR například komika Dylana Morana).

Štítky dokumentu: Startup
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.