Coca-Cola dává jména lidí na plechovky a etikety lahví i Braillovým písmem

13. 5. 2015 | Petr Michl
Coca-Cola staví svůj marketing na dělání radosti. Nyní se ji rozhodla udělat i těm, co si prvně kampaň se jmény na etiketách nemohli užít.

Tisknutí jmen lidí  na etikety Coca-Coly bylo doslova geniálním tahem. Máloco je nám totiž bližší než právě naše jméno. Mexická pobočka značky si však uvědomila, že si nyní přes rok starou akci značky nemohou užít ti, co jsou slepí. V jejich nové kampani tak vytvořili plechovky se jmény konkrétních lidí vytisknutých na plechovkách Braillovým písmem.



Agentura Anónimo nejprve instalovala v sídle organizace na pomoc slepým Comité Internacional ProCiegos v Mexico City automat na plechovky, na kterých byla jména vystouplá Braillovým písmem. Akce udělala v budově takový dojem, že se rozhodli věc posunout ještě o úroveň dál. V kině instalovali speciální automaty s přizpůsobeným ovládáním, na kterém si mohli lidé přímo navolit jméno, které si přejí na plechovce vytisknout.

Kampaň se rozšířila i na další trhy v jižní Americe. V Argentině darovali litrové lahve Coca-Coly s etiketami se jmény slepých hráčů slavnému fotbalovému týmu fotbalu Los Murciélagos (v překladu Netopýři), který vyhrál několikrát mistrovství světa slepých hráčů a účastnil se paralympiády (Ne, to není vtip. Přečtěte si reportáž zachycující fungování klubu a hru slepého fotbalu - pozn. red.).  



Coca-Cola staví svůj marketing na dělání radosti a sdílení štěstí. Tato akce vlastně jen dohání dosah starší kampaně tím, že ji dělá smysluplnou i pro lidi, kterým byla předtím z logických důvodů upřena. Přesto, nebo možná právě proto, ale plní svůj účel opět i v masovém měřítku. Dvě výše zmíněná argentinská videa mají na YouTube přes 2,5 milionu zhlédnutí. Za takovouto kampaň Coca-Colu zkrátka musíte mít  rádi.

Zdroj: AOTW, AdForum

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: