Coca-Cola i Pepsi opouštějí hlavní vysílací čas Super Bowlu

20. 1. 2021 | Kristýna Vozková
Coca-Cola i Pepsi se obrací k reklamám během Super Bowlu zády. Pandemie koronaviru přiměla k šetření i velké světové hráče. Značka Coca-Cola tak opouští Super Bowl, Pepsi sází na show v rámci poločasu.

Už více než dekádu mohli diváci v rámci Super Bowlu sledovat i jeden velký mimo-sportovní zápas. Letos je však kolovým válkám” mezi Pepsi a Coca-Colou konec. Obě společnosti krátce po sobě oznámily, že své vlajkové nápoje v rámci vysílání propagovat nebudou. Společnost PepsiCo však přece jen dva své hráče na pomyslné reklamní hřiště pustí, nápoj Mountain Dew a pochutiny Frito Lay.  

Coca-Cola již v roce 2019 přesunula svou reklamu před samotné zahájení show a přerušila tím 11 let trvající tradici. V případě Pepsi se jedná o tradici trvající 23 let, Super Bowl však neopouští zcela, jen svůj zájem přesouvá k poločasové show, jejímž sponzorem je již 10. rokem. Obě společnosti utrpěly značné ztráty spojené se situací kolem koronaviru. Tržby Pepsi klesly během prvních 9 měsíců roku 2020 o 13 %, Coca-Cola v prosinci vydala prohlášení, že bude nucela propustit celkem 17 % své globální pracovní síly a nebude dále nabízet některé ze svých produktů (Tab, Odwalla džusy and kokosovou vodu Zico coconut water).

The Weeknd je hlavní hvězdou letošní show i kampaně 

Tisková mluvčí společnosti Pepsi vysvětlila tento krok následovně: Značka Pepsi musí v těchto těžkých časech zajistit, aby se její finance investovaly do těch správných zdrojů.” Místo 30 sekund v hlavním vysílacím čase, za které si CBS nárokuje zhruba 5,5 milionů dolarů, se tak letos společnost rozhodla vypustit do světa kampaň odhalující hlavní hvězdu letošní show, kterou je zpěvák The Weeknd

Samotný spot s názvem Get ready to spíše než na humor a show hraje na příjemnou notu Weekndova hitu Blinding Lights, který vyšel v roce 2019 a stal se jedničkou v rámci Billboard's top 100 písní pro rok 2020. Chytlavou melodii si v rámci klipu prozpěvují lidé během fénování vlasů, čištění bazénů i čekání ve frontě. Práci si s ní zpříjemňují zaměstnanci samoobsluhy, infocenter v nádražních halách, majitelé stánků s rychlým občerstvením a také hlídač místa konání letošního Super Bowlu, který je tak zabraný do broukání písně, že málem přehlédne jejího protagonistu a hlavní hvězdu show dožadující se vjezdu do areálu ve svém černém cabriu. 

 

Myslím si, že spotřebitelé nyní potřebují hlavně optimismus a možnost nějakého úniku od toho, čím si prošli. A hudba je příjemným rozptýlením v rámci každodenního života,” uvádí na adresu kampaně viceprezident marketingu pro Pepsi, Todd Kaplan.

Kromě televizního spotu a propagace na sociálních sítích nechala společnost na 500 milionů lahví a plechovek natisknout QR kódy s odměnami v podobě drobných dárků a VR zážitků. Promoakce budou probíhat také v rámci lokálních obchodních řetězců.

Cílem letošních reklam bude hlavně povzbudit 

Super Bowl tak letos přichází o dva významné hráče a i další značky byly nuceny v uplynulém roce snížit své rozpočty. Otázkou tak zůstává, kolik z nich se rozhodne investovat nemalé částky do 30 vteřin slávy. V loňském roce činily podle agentury Kantar výdaje za reklamu v rámci Super Bowlu zhruba 435 milionů dolarů.

Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články: