DARPA: Sociální sítě jsou výkonným informačním matrixem

7. 1. 2010 | ILE
Jakou sílu mají sociální sítě? Jak rychle jsou schopni jejich členové kooperovat? A funguje zde efekt, který by se dal nazvat "víc hlav ví ví a víc očí víc vidí?". Na tyto otázky se snažila odpovědět agentrura pro armádní výzkum USA (DARPA) za pomoci jednoduchého testu. Na území spojených států vzlétlo devět červených, plynem plněných balónů, které na své pozici zůstaly jeden den.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.darpa.mil

Jakou sílu mají sociální sítě? Jak rychle jsou schopni jejich členové kooperovat? A funguje zde efekt, který by se dal nazvat "víc hlav ví ví a víc očí víc vidí?". Na tyto otázky se snažila odpovědět agentrura pro armádní výzkum USA (DARPA) za pomoci jednoduchého testu.
Na území spojených států vzlétlo devět červených, plynem plněných balónů, které na své pozici zůstaly jeden den. Úkolem registrovaných týmů (těch bylo zhruba 4000) bylo sesbírat data o výskytu a předat je organizátorovi. Skupině z Massachusettské univerzity to trvalo devět hodin.
Je ovšem nutno dodat, že vítězná skupina se na test pečlivě připravila - vytvořila síť spolupracovníků, rozšířených po celých Spojených státech, poskytnula systém rychlého ohlášení výskytu, ke komunikaci participantů pak využila téměř všechna tradiční elektronická média. Není nezajímavé, že velké množství spolupracovníků získala i na základě náborové kampaně, využívající sílu WOM. Ta lákala především na přerozdělení výhry mezi všechny zůčastněné, kteří svým jednáním přivedou tým na správnou stopu.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.