Dostuduj, má to smysl, vzkazuje Masarykova univerzita v nové kampani

28. 3. 2019 | Petr Michl
Mluvit autenticky, nic nelakovat narůžovo a nabídnout skutečnou pomoc — na tom je postavena kampaň Masarykovy univerzity, „Dostuduj, má to smysl“. Dává hlas absolventům, co se studiem protloukali.

České terciární vzdělávání dlouhodobě trápí nízká míra dokončeného studia, zejména u bakalářských oborů, u nichž činí „odpadlíci" téměř 40 %. Masarykova univerzita v Brně ve snaze tento trend zvrátit dělá mnoho, tím nejzásadnějším opatřením je jistě změna studijních programů umožňující prvákům více se rozkoukat. Nyní přichází s kampaní „Dostuduj, má to smysl“.

Ta vychází z toho, že častou příčinou nedokončení školy je ztráta motivace nebo nenaplněná očekávání, ale také včasné neřešení vynořujících se problémů. Přitom mnohdy stačí se jen na správném místě poradit. Za hesly na webové stránce dostudujto.cz jsou konkrétní rady a tipy s odkazy, jak zvládnout překážky na cestě za diplomem. Každé z nich je zaštítěné videospotem s absolventem, který se musel se svým studiem také poprat.

Jejich společným jmenovatelem je autenticita. Videa nejsou jednostrannou chválou, ale odžitými postřehy.

Například Ondřej Krahulec chtěl být učitelem už od nižšího gymnázia, magistra na pedagogické fakultě začínal natřikrát a dokončit ho stálo skutečně mnoho odříkání.

Michal Hanych je pak právníkem, který se zabývá ve své praxi spíše daněmi. Právnickou fakultu nakonec doporučuje, ale tato instituce by si ho jako motivačního řečníka pro potenciální nové studenty pravděpodobně nenajala.  

V komunikační kampani bude postupně odtajněno 9 videí  devíti videích devět absolventů popíše své vlastní potíže při studiu a to, jak se s nimi vyrovnávali. Chvályhodné je, že nejde jen o komunikaci samotného poselství, ale spíše sady opatření, která mohou studentům skutečně pomoci.

Mimo špatného výběru oboru, co studentovy nesedí, patří mezi další příčiny ukončení studia ztráta motivace, nebo nenaplněná očekávání. V mnoha případech se studenti dostávají do časové tísně a nezvládnou kombinaci studia a zaměstnání, nebo studium více oborů najednou. Důvodem pro zanechání studia však bývá i jeho náročnost.

„Z uvedených příčin jsme se primárně zaměřili na ty, kde může pomoci univerzita. Zásadním způsobem jsme změnili celou nabídku studijních programů a upravili jejich popisy tak, aby se uchazeč mohl detailně seznámit s tím, co ho při studiu čeká dřív, než si podá přihlášku. Dále je studentům k dispozici celé spektrum poradenských aktivit, od informačních akcí pro prváky, přes psychology, až po odborné poradce na fakultách,“ uvedla pro univerzitní Magazín M prorektorka Masarykovy univerzity Markéta Pitrová.

Loni na podzim již proběhla komunikační kampaň Jedno ucho poukazující na služby nabízené Poradenským centrem MU. „Dostuduj, má to smysl“ je další komunikační linkou v rámci celého řetězce aktivit se stejným cílem. Systém opatření na snížení studijní neúspěšnosti realizuje univerzita díky strategickému projektu Muni 4.0, na který získala 200 milionů korun z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání. Projekt odstartoval 1. dubna 2017 a poběží pět let. Největší dopad bude mít pravděpodobně změna koncepce bakalářského studia s cílem omezit brzkou specializaci. Od října 2019 na Masarykově univerzitě si budou moci studenti k hlavnímu předmětu (major) postupně přidat i jiné zaměření (minor), a to z celouniverzitní nabídky.

Tip redakce

Toto není první výrazný marketingový počin Masarykovy univerzity z poslední doby. Loni získala nový vizuální styl od Studia Najbrt, který odkazuje na funkcionalismus.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: