Nejlepším hercem v reklamě 2024 je Hynek Čermák, kategorii maskotů ovládli Pat a Mat

15. 5. 2025 | Petr Michl, TZ
Nejlepším hercem v reklamě roku 2024 zvolili respondenti rozsáhlého výzkumu ResSOLUTION Group Hynka Čermáka, dlouhodobou tvář Staropramenu. Hodnoceni dále byli také reklamní maskoti – a aktuální ročník ovládli Pat a Mat z reklam České podnikatelské pojišťovny.

Osobnosti v reklamě hodnotili respondenti výzkumu už v devátém ročníku dotazování. Výkony byly hodnoceny v tuzemských premiérových reklamách odvysílaných v roce 2024, a to vždy na škále od 0 (nejnižší) do 10 (nejvyšší). Absolutními vítězi se staly osobnost a postavička s nejvyšším průměrným výsledkem.

Prvenství v kategorii Nejlepší herec/herečka v reklamě 2024 tentokrát patří herci Hynkovi Čermákovi, který je už několik let spjatý se značkou Staropramen.

Od respondentů National Sample CZ si nyní vysloužil hodnocení 7 z 10. Ze sociodemografických skupin Čermák nejvíce bodoval u žen ve věku 35–44 let a také u mužů 15–24 let. Mírně nadprůměrně (lépe než v hodnocení celé populace) si vedl také u dotazovaných z vesnic a malých měst. Na druhém místě žebříčku vidíme Tomáše Měcháčka ze spotů AirBank, jehož dotázaní ohodnotili známkou 6,91. Nadprůměrně si tento herec vedl u stejných sociodemografických skupin jako Hynek Čermák (pouze s výjimkou vesnic, kde Měcháček získal stejné hodnocení jako od celé populace).

Air Bank loni po více než dekádě odstoupila od konceptu, ve kterém herec Tomáš Jeřábek představoval „tradičního bankéře“ a Tomáš Měcháček (ten v zeleném svetru) personifikoval moderní banku.

Jeho postava nadále pokračuje, spoty se ovšem již nevymezují, ale jsou spíše ryze produktové.

 

Trojici tentokrát doplnila atletka Marcela Joglová, kterou ve spotech Vojenské zdravotní pojišťovny respondenti ohodnotili známkou 6,83. Sportovkyni se nadprůměrně dařilo u žen a úplně nejvíce u těch ve věku 25–34 let.

Čtvrté místo tentokrát patřilo Vojtovi Kotkovi z reklam Bauhausu a páté místo obsadil Martin Hofmann, tvář Vodafone.



 

Kategorii nejlepších reklamních maskotů vedou dva nešikové 

Z maskotů v reklamách roku 2024 ohodnotili respondenti nejlépe Pata a Mata, dvě notoricky známé postavičky, nyní již několik let figurující v reklamách České podnikatelské pojišťovny. Vysloužily si celkové hodnocení 7,54. Druhou nejlépe hodnocenou postavičkou byla tradičně se umisťující kočka z reklam Whiskas s hodnocením 7,43. Třetí lev z kampaní značky Magnesia získal hodnocení 7,02. Pětici nejlepších maskotů uzavírají jehně z reklam Tento a Méďa Brumík.

„Sběr dat pravidelného výzkumu Nejlepší herec a maskot v reklamě proběhl na jaře 2025 a vrátili jsme se v něm k modelu hodnocení výkonů za celý – tedy již ne klouzavý – rok. Reprezentativní vzorek respondentů panelu National Sample CZ, který herce a maskoty hodnotí, je v českém prostředí nezvykle robustní. To mimo jiné svědčí o atraktivitě výzkumu pro panelisty i kvalitě samotného panelu, na kterém lze realizovat jak bleskové výzkumy s malými vzorky, tak rozsáhlá výzkumná šetření. Každému respondentovi patří velký dík za účast v tomto výzkumu,“ komentuje sběr dat Tomáš Hynčica, Director agentury ResSOLUTION Group, a dodává:

„Výsledky každoročně přináší i dobrou zpětnou vazbu značkám, které si tak mohou ověřit své marketingové strategie a zhodnotit rozhodnutí o zapojování herců a maskotů do svých reklam.“

Na českých televizních stanicích bylo v daném období k vidění 270 unikátních spotů s hercem či herečkou a v reklamách vystoupilo 150 osobností. V případě maskotů se jednalo o 115 spotů a 50 vystupujících postaviček.



Zdroj: Výsledky vychází z pravidelného průzkumu realizovaného agenturou ResSOLUTION Group ve spolupráci se společností Nielsen a Asociací českých reklamních agentur. Osm tisíc respondentů starších 15 let, kteří průzkum vyplnili online, je součástí National Sample CZ (dříve známého jako Český národní panel).


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: