Drsná babička bojuje v reklamě Googlu proti podvodům s dárkovými kartami

22. 12. 2021 | Beáta Vaňková
Záhadný volající tvrdí, že jediným způsobem, jak osvobodit vnučku z vězení nebo zaplatit tisíce na daních, je použít dárkovou kartu. I tak mohou vypadat reklamní videa, která mají lidi upozornit před podvodníky s dárkovými kartami.

Podvody s dárkovými kartami se množí. Od roku 2018 podvodníci po telefonu vylákali z Američanů neuvěřitelných 430 milionů dolarů. Společnost Google nyní používá humor plný nadsázky v reklamních videích, v nichž spotřebitelům připomíná, aby zůstali ostražití.

D.J. Caruso z produkční společnosti Wild Gift's, známý z celovečerních filmů Disturbia a xXx: Návrat Xandera Cage, režíruje tuto reklamu s filmovým citem. Videa absurdně vylepšují hollywoodské akční a napínavé scény, aby vynikla jejich pointa. Pokud někdo požaduje platbu dárkovými kartami, aby vyřešil nějaký problém, jedná se o podvod.

„Vaše vnučka byla uvězněna v cizím vězení. Poskytla vaše číslo jako zástupce rodiny pro zaplacení kauce. Jedinou formou platby, kterou přijímáme, jsou dárkové karty,” zazní v prvním videu od podvodníků. Babička se ihned vrhne do akce a hodlá zachránit svou vnučku. Čeká ji přepadení vrtulníku, následně seskok padákem, přistání na korbě náklaďáku, vloupání se do budovy, kde nepřátele zneškodní granátem a nakonec vysvobození vnučky. Jejich útěk doprovází efektní výbuch budovy.

Druhé video popisuje staršího pána, kterému podvodník vyhrožuje po telefonu. Pokud mu ihned nepředá číslo a pin dárkové karty, vloupá se k němu domů zásahová jednotka. Pán pod tlakem sleduje vystupující ozbrojence z auta a raději podvodníkovi čísla nadiktuje. Hned potom je akce odvolána.

Dílo propaguje platformu Scam Spotter společnosti Google, která byla spuštěna v loňském roce. Vývoj kampaně vedla agentura Mischief @ No Fixed Address ve spolupráci se Sandy Russell Creative. Dini von Mueffling Communications zajišťovala PR a podporu influencerů.

„Mluvili jsme o vlastních zkušenostech s těmito podvody, o lidech, které známe, o příbězích lidí, kteří se nechali napálit nebo se jimi málem nechali napálit. Existuje mnoho různých typů těchto telefonátů, ale ty nejdramatičtější slouží jako nejlepší příklad základní pravdy. Představa, že jakákoliv autorita — FBI, DEA, berňák, váš šéf —potřebuje k vyřešení problému sériová čísla ze zadní strany dárkové karty, zní jako zápletka skeče ze SNL (komický pořad Saturday Night Life, pozn. red.). Proto jsme scénář posunuli tak, aby byl šílenější a bombastičtější. Chtěli jsme, aby se lidé zastavili a zamysleli se nad tím, co se po nich chce," řekl partner a výkonný kreativní ředitel Mischief Kevin Mulroy.

Výdaje za dárkové karty se letos kvůli nedostatku zboží v dodavatelském řetězci zvýší o více než 25 %. To vytváří předpoklady pro prudký nárůst podvodů, a proto je poselství kampaně v tomto svátečním období obzvláště naléhavé. Jenny Groundsová, výkonná ředitelka neziskové organizace Cybercrime Support Network, která je partnerem společnosti Google v projektu Scam Spotter dodala:

„Podvodníci milují dárkové karty, protože se nedají vystopovat. Jakmile podvodník získá údaje o kartě, neexistuje žádný způsob, jak získat peníze zpět. Naším posláním je informovat lidi o těchto podvodech, aby mohli být nejlepší první obrannou linií proti podvodníkům."

Kreativní přístup, který usiluje o zábavnou hodnotu a sdílení, je odkazem na úspěšné kampaně veřejné služby, jako jsou „Dumb Ways to Die", „The Great Schlep" a „Get Your Booty to the Polls".

Mulroy dodává, že příběhy byly založeny spíše na vtipných scénách než na konkrétních filmech. Rozbití brány, zbytečné zabavení vozidla, bezdůvodné seskoky padákem, omračující granáty, útěk před výbuchem - čím větší a přitaženější za vlasy scéna je, tím lepší.

„Během castingů v Chorvatsku se jedna šedesátiletá paní na konkurzu skutečně slanila z dvacetimetrové zdi. Byla ale tak úžasná, že jsme jí roli nemohli dát. Vypadala příliš kompetentně na to, aby zapadla do konceptu neuvěřitelnosti. Ale jestli někdo píše scénář, ve kterém vystupuje drsná akční hrdinka — babička s těžkým východoevropským přízvukem, ozvěte se nám. Máme vaši holku!” vzpomíná Mulroy.

Zdroj: Muse

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: