Facebook chce méně hádek v News Feedu. Omezí proto politický obsah

9. 9. 2021 | Beáta Vaňková
Facebook oznámil, že na základě negativní zpětné vazby od uživatelů sníží důraz na politické příspěvky v News Feedu. Rovněž rozšíří testování změn algoritmů, které omezí množství politického obsahu, který lidé vidí ve svém feedu.

Když chcete dnes spatřit lidi „do roztrhání těla” hájící své ideové postoje a politické preference, jsou komentáře na Facebooku podobně vhodné prostředí jako diskuze pod články na zpravodajských serverech. Lidé se přitom této kratochvíli věnují rádi a intenzivně, takže příspěvky vyvolávající politické půtky mají obvykle mimořádný dosah. Facebook s tím má ovšem problém. Jeho platforma se stala rozhádanou pavlačí, na které se štěpí nejen americká společnost. Proto oznámil, že na základě negativní zpětné vazby od uživatelů sníží v News Feedu důraz na politické příspěvky a obsah týkající se aktuálních událostí. Plánuje také rozšířit testy omezení politického obsahu do více zemí mimo USA. To by mohlo mít dopad na širší zapojení jak na samotné platformě, tak mimo ní.

Nutno podotknout, že informace o onemocnění Covid-19 od spolehlivých zdravotnických organizací, jako jsou CDC, WHO i národních a regionálních zdravotních agentur a služeb z postižených zemí, budou z těchto testů vynechány. Stejně tak se omezení nedotkne obsahu oficiálních vládních agentur a služeb.

Tento krok Facebooku je rozšířením experimentu, který Facebook zahájil na začátku letošního roku s malým procentem uživatelů. V jeho rámci snížil množství politického obsahu v jejich News Feedech. Test byl vyvinut v reakci na obavy z dopadů věčných politických diskuzí, keré rozdělují společnost.

Nyní Facebook uvádí, že už má dostatek údajů, které naznačují, že se jedná o potenciálně životaschopnou cestu dalšího vývoje.

„Z našich testů jsme zaznamenali pozitivní výsledky, abychom se vypořádali se zpětnou vazbou, kterou jsme dostali od lidí o tom, že chtějí ve svém zpravodajském kanálu vidět méně politického obsahu. V důsledku toho plánujeme rozšířit tyto testy na Kostariku, do Švédska, Španělska a Irska,” informoval Facebook.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: