Facebook představuje svůj virtuální svět Horizon

3. 10. 2019 | Kristýna Vozková
Po The Second Life je tu další ambiciózní projekt pro zprostředkování virtuálního světa, v kterém se můžete potkávat s přáteli, hrát hry a vytvářet nové reality. Facebook Horizon však může mít velký potenciál i pro značky.

Facebook představuje Horizon – virtuální svět, ve kterém si uživatelé mohou hledat nové přátele, hrát v něm hry nebo se jen tak poflakovat a obdivovat malebná zákoutí, která ostatní vytvořili. Nejčastěji bývá Facebook Horizon připodobňován k modernější verzi Second Life a The Sims. Výraznou inspiraci při jeho tvorbě měl ale sehrát také nedávno zfilmovaný román Ready Player One (který v 2016 údajně fasoval při nástupu do práce každý nový zaměstnanec společnosti Oculus, nyní VR odnože Facebooku). 

V Horizonu se kreativitě meze nekladou. Stačí nasadit chytré brýle Oculus Rift a vyřádit se můžete už při tvorbě svého avatara. Kromě běžných nástrojů pro přizpůsobení vzhledu si totiž v Oculus Medium můžete vytvořit třeba i tričko s vlastním potiskem, a být tak minimálně stejně šik jako v offline světě.  Jen se musíte smířit s tím, že vašemu online alter egu bude chybět spodní část těla. Avatarem však zábava rozhodně nekončí. Jestli se v reálném životě nedostanete dál než na Mácháč, v Horizonu můžete s přáteli ležet klidně i na pláži soukromého ostrova a popíjet vychlazenou piña coladu. K vytvoření vlastního světa vám totiž místo znalosti kódování stačí ovládat program Horizon Builder. V něm si můžete vytvářet různá zákoutí pro vaši online zábavu s přáteli nebo třeba romantické rande.  Možná vám ale bude pro začátek stačit s nimi prozkoumávat již vytvořené světy nebo si zahrát jednu z oficiálních online her. První, kterou společnost představila, je Wing Strikers. 

K přemístění mezi různými místy v rámci Horizonu vám poslouží tzv. Telepody. O vaši bezpečnost a pohodlí se budou starat průvodci známí jako Horizon Locals. Ti vám mimo jiné poradí, jak se vypořádat s trolly.  

V oblasti bezpečnosti nenechal Facebook nic náhodě. Horizon disponuje vlastní bezpečnostní službou a nabízí funkce, jako je  blokování a nahlášení uživatelů, kteří se budou snažit vaše soukromí jakkoliv narušit. Každý z uživatelů má navíc možnost nadefinovat si osobní hranice prostoru, do nichž ostatní uživatelé nemohou vstoupit. Více o pravidlech chování v rámci komunity hovoří v sekci zvané Občanství. Tam zmiňuje, že by kultura ve virtuálním prostředí měla být ohleduplná a mírumilovná a občan je zde definován jako přátelský a zvídavý. 

Horizon však nemusí být jen zdrojem zábavy. Z jeho potenciálu mohou těžit i značky, pro které virtuální prostředí představuje ideální místo pro umístění reklam a billboardů, ale třeba také online verzí prodejen světoznámých značek. Představte si, že třeba si vyrazíte v Horizonu nakoupit oblečení nebo nábytek a v reálném světě vám jej kurýr doveze až do domu. Facebook Horizon tak může představovat zcela novou uživatelskou zkušenost, ze které budou těžit návštěvníci virtuálního světa i značky. Otázkou však je, zda se Facebooku podaří tato očekávání naplnit. Podobné scénáře se totiž předpovídaly i The Second Life a nic z toho se nenaplnilo. Jeho start ovšem přišel v roce 2003 a nyní jsou přeci jenom technologie o poznání dále. 

Beta verze by měla být dostupná na začátku roku 2020, takže pokud vás vaše vlastní realita nudí a disponujete chytrými brýlemi Oculus Rift, můžete se registrovat zde. Oficiálně by měl být Horizon dostupný během dvou let. 

Zdroje: oculus.com, techcruch.com, Facebook

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: