Facebook přidává jednorázové notifikace do Messengeru

12. 2. 2020 | Milada Zemanová
Facebook dává firmám příležitost pro oslovení potenciálních zákazníků skrze notifikace v Messengeru. Ty využijí například, aby je upozornily na akční ceny, naskladnění oblíbených produktů či jiné důležité informace. Pozor, mají na to ale jen jeden pokus.

Facebook spustil API pro jednorázové notifikace (oficiální název One-time Notification), které budou k dispozici firmám v rámci Messengeru. Tato funkce umožní podnikům kontaktovat své potenciální zákazníky a zaslat jim zajímavé novinky.

Facebook k této novince uvedl:

„V prosinci jsme oznámili novou API, která bude užitečná například při oznamování akčních cen, naskladnění produktů, a dalších důležitých informací, které zákazníky zajímají. API funguje jednoduše. Firma pošle zákazníkům dotaz, zda si přejí být informováni o daném tématu. Pokud bude odpověď kladná, firma obdrží token a na jeho základě bude moci v budoucnu rozesílat zmíněné notifikace.”

Příkladem je třeba situace, kdy si někdo chce koupit v e-shopu tričko, ale to momentálně není k dispozici. Firma se daného zákazníka zeptá, jestli chce být informován, až bude opět skladem. Pokud odpoví, že ano, tak firma získá token. A ten právě využije při komunikaci ve chvíli, jakmile tričko naskladní.

Tento token může být použit ovšem jen jednou a má platnost jednoho roku od data svého vytvoření.

Nová API tak umožní firmám zůstat v kontaktu se zákazníky skrze přímé zprávy. Facebook se chce ovšem ujistit, že firmy nebudou uživatele spamovat. A s tím souvisí i řada nových pravidel, které v rámci této komunikace zavádí.

Používání Messengeru se od března dočká změn

Do současné doby mají firmy možnost kontaktovat uživatele během následujících 24 hodin poté, co jim zprávu zaslal on sám. A navíc mají možnost odeslat ještě jednu zprávu po tomto 24hodinovém okně. Tato možnost by ovšem měla být ke dni 4. března odebrána, a to s ohledem na skutečnost, že lidé od značek očekávají rychlejší reakce.

Se začátkem března dojde k dalším změnám v rámci Messengeru. Doposud mohly firmy pracovat se 17 štítky, ty se ovšem ztenčí jen na 4. Jedná se konkrétně o tyto:

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články: